آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۰
بین الملل
۲۳

تاجر سعودی در فهرست عوامل غائله بمبئی

گروه بین الملل در فهرستی که مطبوعات هند از دستگیری تامین کنندگان مالی حملات تروریستی بمبئی منتشر کردند اسم «جمیل احمد» یک تاجر سعودی به چشم می خورد که به دلیل انتقال منابع مالی در حملات بمبئی متهم شناخته شده بود که توسط اداره تحقیقات فدرال پاکستان دستگیر شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «تایمز او ایندیا» اگرچه دولت پاکستان هنوز رسما این خبر را تاکید نکرده است اما بنابر برخی اخبار این فرد همان کسی است که با نام «جمیل خان» در گزارش پاکستان به هند از آن به عنوان تامین کننده مالی حملات نام برده شده است.

براساس برخی گزارش ها و اخبار منتشره، «جمیل» مبلغ 10 تا 15 لک (هر لک معادل 100 هزار روپیه) را به «شاهید جمال ریاض» یکی از کسانی که در ارتباط با حملات بمبئی در پاکستان بازداشت شده و دادگاه وی نیز هفتم شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، منتقل کرده بود.

همچنین گفته شده است فردی به نام «فایز محمد» این مبلغ را به «ریاض» منتقل کرده بود. «فایز» اعلام داشته است که خانواده وی در عربستان این پول را از «جمیل خان» قرض گرفته بود. بنابر خبرها، زمانی که «فایز» قصد داشته این مبلغ را برگرداند «جمیل خان» از وی خواسته است آن را به حساب «ریاض» در بانکی در کراچی واریز کند. مطبوعات پاکستان در این زمینه اعلام کرده اند بدون شک «جمیل» با لشکر طیبه (گروه تندرو کشمیر پاکستان) در ارتباط است و بازداشت وی می تواند کمک بزرگی به حل پرونده بمبئی کند.