آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۴
اقتصادی
۴

معاون وزیر بازرگانی: قیمت های تمام شده به دلیل اتلاف های در مسیر تولید بالاست

معاون وزیر بازرگانی علت بالابودن قیمت های تمام شده را در اتلاف های مسیر تولید و تجارت دانست و تاکید کرد که کاهش اتلاف ها هزینه های تجارت را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا مهمدی غضنفری - رئیس سازمان توسعه تجارت - در نشست مشاوران جوان این سازمان که با موضوع نقش فناوری در توسعه تجارت سخن می گفت اظهار کرد: در زمینه فناوری در تجارت اولین حوزه عملیات است که عنوان آن را یارانش گذاشته ایم، حوزه بعدی اطلاعات است که می تواند در خدمت ما باشد و سومین موضوع در It که امروز بیشتر به آن نیاز داریم، اطلاع رسانی است. وی ادامه داد: وقتی مشکلاتی در زمینه جوایز صادراتی به وجود آمد عنوان کردیم با به کارگیری It خطاها کمتر می شود و به همین دلیل سراغ این موضوع رفتیم یا در زمینه اطلاعات برای محاسبه سریعتر در زمینه آمارها نیازمند سیستم های تحلیلگر بودیم و برای همین بخشی از سیستم های اطلاعات را فراهم کردیم.

غضنفری اضافه کرد: این گونه نبوده که براساس یک نقشه کلی It را به کار گرفته باشیم. اما همیشه این پیام در ذهن بود که برای رفع این مشکلاتی که با آن مواجه هستیم It ابزار مناسبی است. وی تصریح کرد: سیستم It در توسعه تجارت برای رفع گلوگاهی بوده که برای تجارت مزاحمت ایجاد می کردند البته هنوز در این زمینه به انتها نرسیده ایم و اول راه رفع این گلوگاه ها هستیم. وی یادآور شد: پایان این مسیر در بخش عملیات این است که می خواهیم به پنجره واحد برسیم که سه تا پنج سال طول می کشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه فلسفه مدیریت ما بهبود مستمر و پرداختن به مشکلات است عنوان کرد: باید از مسئولان بخواهیم اتلاف ها را در حوزه های مختلف از بین ببرند. چرا که قیمت های تمام شده کالاها به دلیل زیاد بودن اتلاف های در مسیر تولید و تجارت بالااست.