آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۳
حوادث
۱۵

اولین پل کابلی پیاده راه در تهران افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد از افتتاح اولین پل کابلی کششی پیاده راه به نام ابریشم (1) تا 15 مهرماه در اراضی عباس آباد تهران خبر داد.

بهنام اتابکی در گفت وگو با خبرگزاری شهر افزود: این پل بخشی از بوستان های اراضی عباس آباد در شمال بزرگراه همت را به بخش دیگر اراضی در جنوب بزرگراه همت متصل می کند.

وی ادامه داد: پل ابریشم (1) به طول 13 متر و عرض مفید 10 متر، به صورت معلق و با 20 کابل و یک ستون پایه ای در حال احداث است.

وی افزود: پل ابریشم به عنوان اولین پل عابر پیاده، اسب سواری، درشکه رو و دوچرخه سواری تهران خواهد بود که تاکنون 75 درصد عملیات فیزیکی آن انجام شده است.

اتابکی با اشاره به اینکه این پل مسیر تردد میان بوستان های شمال و جنوب اراضی عباس آباد را برای عابران پیاده ساده می کند تصریح کرد: با افتتاح این پل شهروندانی که به بوستان های اراضی عباس آباد می آیند به راحتی و بدون استفاده از اتومبیل می توانند میان بوستان های اراضی عباس آباد تفریح و رفت و آمد کنند.

پل ابریشم (1) حد فاصل بوستان های آب و آتش و بنادر در شمال بزرگراه همت که چندی پیش افتتاح شد و بوستان های نوروز و منظومه شمسی در جنوب بزرگراه همت که تا 5/1 سال آینده افتتاح می شود، در حال ساخت است.