آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۳
اخبار خارجی
۱۶

دولت کودتا در هندوراس هیئت میانجی را به کشور راه نداد

دولت کودتا در هندوراس، با ورود هیئت سازمان کشورهای آمریکایی به این کشور مخالفت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه هندوراس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، دولت حاکم بر هندوراس روز یکشنبه با سفر هیئتی از سازمان کشورهای آمریکایی به هندوراس، مخالفت کرده است. «بی طرف نبودن دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی»، علت راه ندادن این هیئت به هندوراس اعلام شده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که هندوراس آماده است تا درباره تعیین تاریخ جدید برای سفر این هیئت گفت و گو کند اما «میگوئل انسولزا»، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی جزء دعوت شدگان نخواهد بود.

سازمان کشورهای آمریکایی که مقر آن در واشنگتن است، روز جمعه تشکیل هیئتی را که وزیران خارجه آرژانتین، کانادا، کاستاریکا، جامائیکا، مکزیک و جمهوری دومینیکن در آن عضویت دارند به منظور سفر به هندوراس و گفت و گو با مقامات جدید این کشور، اعلام کرد. هدف این هیئت از سفر به هندوراس، گفت و گو برای یافتن راه حلی به منظور خارج کردن این کشور از بحران است.

براساس پیشنهاد اسکارآریاس رئیس جمهور کاستاریکا، دولت کنونی هندوراس باید کناره گیری کند. «سلایا» ریاست دولت وحدت ملی را برعهده بگیرد و اعلام عفو سیاسی کند و پس از آن نیز انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری برگزار شود.