آرشیو پنجشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۸۶۹
خبر
۲

نامه رضایی به رییس مجلس هشتم

محسن رضایی در نامه ای خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس هشتم با تاکید بر نقش مهم مجلس در تعیین وزیران و تشکیل دولت، نکاتی را خاطر نشان ساخت.

به گزارش پایگاه اینترنتی محسن رضایی دراین نامه با اشاره به نزدیکی تشکیل کابینه خطاب به علی لاریجانی آمده است: مجلس باید برای جلوگیری از انتقال تنش های سیاسی به حوزه اقتصاد، چاره اساسی بیندیشد و لازمه این کار آن است که میثاقی را با آقای رییس جمهور منعقد سازید که عرصه اقتصاد را با تنش روبه رو نسازند؛ در غیر این صورت، سیاست های کلی اصل 44 و اهداف چشم انداز ایران 1404 با مشکل مواجه خواهند شد. در بخش دیگر این نامه تاکید شده است: کشور ما برای شتاب بخشیدن به توسعه، به یک دولت کارآمد و متعهد نیازمند است؛ بنابراین، باید قویترین و کارآمدترین افراد کشور، وارد دولت شوند تا بتوانند به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند. در غیر این صورت، تشکیل یک دولت ضعیف که تنها ویژگی اعضای آن، هماهنگی با رییس دولت باشد خلاف مصالح ملی و عقلانیت است و پیامدهای آن ممکن است جبران ناپذیر باشد.

رضایی هم چنین از لاریجانی خواسته است تا از احمدی نژاد بخواهد که پرسنل با تجربه و قدیمی و متخصص این وزارتخانه ها به ویژه وزارت اطلاعات را که از افراد انقلابی و دارای کارنامه درخشانی در عرصه دفاع از انقلاب و امنیت کشور هستند، حفظ کند و نقل و انتقال پرسنل این مجموعه ها بنا بر قواعد و مقررات مرسوم در همان وزارتخانه ها صورت پذیرد.