آرشیو پنجشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۸۶۹
خبر
۶

16 دانشجو در اوین زندانی هستند

یکی از اعضای کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر، با اشاره به تلاش های این کمیته برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد وضعیت دانشجویان و دانشگاهیان در بند گفت: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده است، 16 دانشجو همچنان پس از وقایع اخیر در بازداشت به سر می برند.

حسن دوگانی در گفت وگو با ایلنا، با بیان این که دیگر دانشجویان بازداشت شده طی هفته های اخیر آزاد شده اند افزود: براساس اطلاعاتی که به ما داده اند، در حال حاضر اساتید هیچ یک از دانشگاه ها در زندان نیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که 16 دانشجوی در بند در اوین نگهداری می شوند، افزود: لیست اسامی این دانشجویان به آقای بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده شده است.

دوگانی در پاسخ به این که این اطلاعات از طرف دادستان تهران به کمیته ویژه ارائه شده است یا نه؟ اظهار کرد: این اطلاعات به شکل غیررسمی به ما داده شده و نمی توانم بگویم که از طرف چه کسی بوده است.

وی بر اساس همین اطلاعات غیررسمی از 23 نفر آمار کشته شدگان در حوادث پس از انتخابات خبر داد که هم شامل مردم عادی و هم شامل نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بوده اند.