آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
اقتصادی
۴

معاون استاندار تهران:مردم نگران تامین مرغ و گوشت در ماه مبارک رمضان نباشند

معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای تامین گوشت قرمز و مرغ، شهروندان نگران تامین این دو کالای پر مصرف در ماه مبارک رمضان نباشند.

وحید کیارشی در گفتگو با ایرنا افزود: بیش از دو هزار تن مرغ منجمد تولید داخل برای توزیع در ایام ماه رمضان ذخیره شده و از این هفته در میادین میوه و تره بار تهران و فروشگاه های مورد تائید جهاد کشاورزی و بازرگانی استان در شهرستان ها توزیع می شود.

وی با اشاره به ذخیره سازی 005 تن گوشت قرمز منجمد در استان تهران تصریح کرد: هیچ مشکلی از بابت تامین این کالانیز وجود ندارد. کیارشی اظهار داشت: به رغم تمهیدات اندیشیده شده برای ذخیره سازی مرغ و گوشت منجمد تولید داخل، شهروندان تمایل زیادی برای مصرف این ماده غذایی به صورت منجمد نداشته و بیشتر ترجیح می دهند از مرغ گرم استفاده کنند. وی تاکید کرد: بیشتر مرغ و گوشت های منجمد عرضه شده برای مصارف کلان همچون پادگانها، دانشگاه ها و مراکز مشابه خریداری می شود و به همین علت مردم بیشتر می توانند از مرغ و گوشت گرم استفاده کنند. به گفته وی، دولت با هدف تامین نیاز مردم اقدام به خرید مرغ و گوشت تولید داخل در فصل فراوانی کرده و برای هر کیلوگرم مرغ منجمد ذخیره شده بین سه تا

پنج هزار ریال یارانه پرداخت می کند.