آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
اقتصادی
۴

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی:قیمت گوشت قرمز هفته آینده کاهش می یابد

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توزیع مناسب و اقدامات انجام شده در چند روز آینده قیمت ها به ثبات رسیده و با کاهش قیمت در هفته آینده رو برو خواهیم بود.به گزارش فارس، صدرالله دولت دیروز در همایش بررسی راهکارهای بهینه سازی نظام توزیع کلی محصولات کشاورزی و پروتئینی خام دامی که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: میزان تولید گوشت مرغ در تاریخ بی سابقه است و حتی مازاد تولید نیز وجود دارد که وزارت کشاورزی آن را متحمل می شوند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی درباره عوامل افزایش قیمت گفت: 4 هزار و 003 تن تولید روزانه مرغ داریم و با توجه به ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای تابستانی حجم تقاضا بالارفته و قیمت افزایش یافته است. به گفته دولت، در مورد توزیع گوشت مرغ مشکلی نداریم و ذخیره لازم وجود دارد.

وی یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور را خشکسالی در شهرهای جنوبی و آسیب دیدن به منابع دامی عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت مرغ افزایش قیمت تمام شده آن است. با شروع ماه رمضان ذخیره خوبی داریم و امیدواریم با کاهش قیمت مواجه شویم. به گفته دولت، در حال حاضر قیمت مرغ در کل کشور 5 درصد بالاتر از قیمت واقعی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان میادین میوه و تره بار تنظیم کننده بازار عرضه است، گفت: باید با توزیع مناسب قیمت را پایین تر آورد و تقریبا سازمان قیمت را متعادل می کند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که توزیع مناسب گوشت قرمز داشته باشیم، طی چند روز آینده با کاهش قیمت مواجه می شویم.

دولت اضافه کرد: در حال حاضر به محاسبه نوع دام، ترکیب دام و مناطق مختلف کشور قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در کشور 8 هزار و 008 تومان و قیمت گوشت گاوی 7 هزار و 008 تومان است و در تهران حدود 008 تا هزار تومان از میانگین کشوری بالاتر است.