آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عرصه تولید علم برتر شد

ساری - خبرنگار رسالت:

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عرصه تولید علم، عنوان برتر را در دانشگاه های تی‘ دو کسب کرد. دکتر محمد جعفری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی نشستی با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود: این دانشگاه با 07 عنوان مقاله ای که در نشریات داخلی و 851 عنوان مقاله به در نشریات خارجی از سوی اساتید این دانشگاه چاپ شده برای پنجمین بار این مقام را در کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: هدف این دانشگاه خدمت رسانی در جهت سلامت مردم است و یک هزار و هفده خانه بهداشت روستایی صددرصد مناطق روستایی مازندران را تحت پوشش دارد.

وی افزود: در سال جاری رشته دندانپزشکی را در این دانشگاه راه اندازی کرده و برای سال تحصیلی امسال 02 دانشجو را جذب خواهیم کرد.

وی در خصوص شاخص های مرگ و میر گفت: 07 درصد مرگ و میرهای استان به بیماری های قلبی و عروقی، سرطانها و نیز سوانح جاده ای ارتباط دارد که با شاخصه های استاندارد جهانی کشورهای پیشرفته تفاوت چندانی ندارد.وی در خصوص زباله های بیمارستانی اعلام کرد: یکی از مباحث مهم در جهت سلامت عمومی انهدام زباله های بیمارستانها است که با تلاشهای صورت گرفته تمام زباله ها منهدم شد و در سال گذشته 008 میلیون تومان بودجه برای این امر اختصاص یافت.محمد جعفری بیان داشت: شکاف بین هزینه و درآمد هر تخت بیمارستانی در مازندران رو به افزایش است و در سال جاری طبق پیش بینی به عمل آمده هزینه هر تخت 54 میلیون تومان و درآمد حاصل از آن 52 میلیون تومان برآورد شده که باید این اعداد به هم نزدیک شده و شکاف از بین برود.