آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۰

سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد: بهره مندی 5 هزار نفر از آموزش های عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل

اردبیل-خبرنگاررسالت:

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در قالب آموزش های کوتاه مدت عمومی بیش از 5 هزار نفر از علاقه مندان از دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی اردبیل بهره مند شدند.

اکبر قاسمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در سه حوزه کارکنان دولت، آزاد و کارآفرینی و اشتغال، آموزش های متنوعی را به همه دستگاه های دولتی و عموم مردم ارائه می دهد.

وی در خصوص آموزش های مربوط به کارکنان دولت اظهار داشت: جهاد دانشگاهی هم اکنون مجری برنامه های آموزشی 07 درصد کارکنان دولت است که به جز بخش تحول اداری در تمام زمینه ها آماده ارائه آموزش های تخصصی و عمومی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 51 سازمان تقاضای برگزاری دوره های آموزشی کرده اند گفت: این روند با شتاب خوبی در حال انجام است و جهاد دانشگاهی اردبیل نیز با دارا بودن امکانات مناسب و پیشرفته آمادگی برگزاری این دوره ها را دارد.

قاسمی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 009 نفر تحت آموزش های کارآفرینی و توسعه فضاهای کسب و کار قرار گرفتند افزود: برای اولین بار این دوره های آموزشی را در شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و مشکین شهر برگزار کردیم و قرار است در شهرهای نیر، خلخال، نمین و گرمی نیز کارگاه های آموزش کارآفرینی برای بیکاران و افراد فارغ التحصیل دانشگاه ها فراهم شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل هدف از تامین و گسترش این دوره های آموزشی را محرومیت زدایی و اجرای عدالت اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با برگزاری این دوره ها ضمن آشنایی جوانان و نوجوانان با فضاهای کسب و کار از نظر ذهنی، روحی و روانی آنها را با مشاغل مختلف آشنا کنیم.

قاسمی رشد 26 درصدی فعالیت حوزه آموزش جهاد دانشگاهی اردبیل را یادآور شد و گفت: در سه ماهه اول امسال در حوزه آموزش های کوتاه مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد آموزشی در بین فراگیران را شاهد بودیم.

وی به فعال بودن 32 نیرو در مجموعه جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و افزود: در شان این نهاد انقلابی نیست که در فضای 46 متری کلیه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را انجام دهد و در این زمینه از مسئولان استان انتظار داریم تنها با تامین قسمتی از امکانات و حتی اختصاص زمین مورد نظر ما را در احداث ساختمان مجهز و تهیه امکانات مورد نیاز همراهی کنند.