آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۰

معاون استاندار لرستان: استحکام خانواده عاملی مهم در کاهش اعتیاد است

خرم آباد-خبرنگاررسالت:

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان استحکام خانواده را عاملی در جهت کاهش اعتیاد در جامعه عنوان کرد.

علی چراغیان در جلسه کار گروه بانوان و خانواده استان که به مقوله اعتیاد بانوان اختصاص داشت استحکام خانواده را یکی از مهمترین ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: عدم استحکام خانواده، موجب افزایش اعتیاد در جامعه می شود و اعتیاد هم موجب تزلزل خانواده ها می شود.

وی یکی از عواملی که موجب گسترش اعتیاد در جامعه شده را عدم تنفر نسبت به این معضل عنوان کرد و خاطر نشان کرد: علی رغم خسارتهای زیادی که پدیده اعتیاد برای جامعه و افراد دارد ولی هنوز عمق این بلای اجتماعی برای جامعه تبیین نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت آشنایی و آگاهی مردم در مورد عمق خطر و پیامدهای اعتیاد برای جامعه، خانواده و افراد اظهار کرد: تلاش برای ارتقاء فرهنگ عمومی و اطلاع رسانی باید به صورت مستمر و همیشگی انجام شود.

وی در کنار انجام برنامه های پیشگیرانه توجه به درمان معتادان را هم ضروری دانست و افزود: وجود معتادان در جامعه می تواند موجب گسترش اعتیاد در سطح جامعه شود و دراین راستا درمان معتادان، عملی پیشگیرانه محسوب شود.

چراغیان خاطر نشان کرد: مهار و ریشه کنی اعتیاد نیازمند عزم عمومی بوده و همه دستگاه های ذیربط باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

در ادامه این جلسه مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان نیز گفت: ما از دستگاه هایی مانند بهزیستی و مراکز و نهادهای درمانی که به درمان معتادان می پردازند می خواهیم آمار زنان معتاد را به طور دقیق و مجزا ارائه دهند.

روح انگیز جهان افروز متذکر شد: ساماندهی و درمان زنان معتاد از برنامه های اساسی دستگاه های متولی امور بانوان است و ارائه آمار واقعی می تواند به این امر کمک شایانی کند.

جهان افروز گفت: در آمار موجود گرچه تعداد زنان معتاد در استان کم بوده اما تبعات منفی آن بسیار زیاد و مخرب تر از اعتیاد مردان است. وی در پایان تاکید کرد: اعتیاد یک زن به راحتی بنیان خانواده را متزلزل می کند و برای حفظ خانواده این افراد درمان آنها ضرورت بسیاری دارد.