آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۰

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل: 54طرح عمرانی در روستاهای استان اردبیل در حال اجراست

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر 45 طرح عمرانی در روستاهای استان اردبیل در حال اجراست.

ودود محمدی در جلسه بررسی مشکلات دهیاری های گرمی اظهار داشت: این تعداد پروژه با 01 میلیارد ریال اعتبار در حوزه عمران دهیاری های استان اردبیل عملیاتی و اجرایی می شود.

وی عمده پروژه های عمرانی در روستاها را اجرای طرح های هادی، کتابخانه سازی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و نیز راهسازی عنوان کرد که با به ثمر نشستن آن بخشی از مشکلات روستانشینان برطرف خواهند شد.

محمدی اصلی ترین سیاست دولت را توجه به عمران روستاها و همسان سازی توسعه آن با شهرها اعلام کرد و گفت: هرچند شاهد برخی عقب ماندگی های تاریخی و مزمن در روستاها هستیم اما فاصله و خلاء ایجاد شده به تدریج در حال برطرف شدن است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل به بهره مندی 58 درصدی روستاییان از نعمت برق و تلفن اشاره کرد و افزود: در کنار این امر گازرسانی و آب رسانی به روستاها نیز به سرعت و با یک برنامه ریزی مناسب در سطح استان اردبیل در حال اجراست.

وی خدمات ارائه شده به روستاییان را در طول خدمت دولت نهم بی نظیر توصیف کرد و گفت: روستانشینان ما امروز از بسیاری خدمات شهرنشینی برخوردار هستند و سطح تفاوت زندگی آنها زیاد در اوج نیست.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اصلی ترین مشکل اکثر روستاهای استان اردبیل را کمبود منابع آبی عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی با احداث مجتمع های مختلف آبرسانی تلاش می کند به صورت گروهی و جمعی این مشکل را برطرف کند ولی تا تکمیل شدن مجتمع های آبرسانی کار آبرسانی با تانکرهای سیار به صورت مستمر به روستاهای فاقد آب ادامه دارد.

محمدی با تاکید بر اجرای طرح هادی روستایی از دهیاری ها خواست با نگاه توسعه ای نسبت به اجرای این طرح جدی تر باشند.

در این نشست فرماندار شهرستان گرمی نیز در سخنانی به اعتبار 2 میلیارد ریالی امسال برای توسعه عمران روستایی در گرمی اشاره کرد و گفت: با این میزان اعتبار تلاش می کنیم مشکلات روستاییان را با اولویت های مشخص شده برطرف سازیم.

کاظم دبیر افزود: با تاسیس و راه اندازی دهیاری ها مشکلات روستاییان بیش 07 درصد از کاهش یاقته و در خود روستاها و با تدبیر دهیار ها قابل حل است.