آرشیو چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۰
اخبار کشور
۲

فرماندار تهران اعلام کرد

جزئیات نحوه دریافت خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر

فرماندار تهران با اشاره به خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر عنوان کرد: دولت خدمتگزار به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برای دلجویی از خانواده های حادثه دیده بعد از انتخابات دهم، آماده است به آن دسته از اشخاص حقیقی که در جریان حوادث بعد از انتخابات دچار آسیب شده اند، خسارت بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری تهران، حسین طلافرماندار تهران با بیان اینکه دولت خدمتگزار به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برای دلجویی از خانواده های حادثه دیده بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری آماده است به آن دسته از اشخاص حقیقی که در جریان حوادث بعد از انتخابات دچار آسیب شده اند، خسارت بپردازد، افزود: تنها افرادی مشمول این طرح خواهند بود که نقش موثر و تحریک کننده در وارد آمدن خسارت مالی و جانی به خود و دیگران را نداشته باشند.

معاون استاندار به تشریح نحوه تامین، تخصیص و پرداخت غرامت به اشخاص یاد شده پرداخت و تصریح کرد: ارائه تقاضای شخص حقیقی خسارت دیده به فرمانداری تهران در محدوده شهرستان تهران همراه با ارائه مدارک و شواهد مستند، انجام تحقیق توسط فرمانداری در مورد صحت ادعای متقاضی، بررسی موارد از حیث انطباق آن با مصادیقی که مشمول دریافت خسارت ویژه هستند. در شورای تامین تهران و اعلام نظر مثبت شورای تامین و در ادامه مراحل و نحوه تشخیص و تخصیص اعتبارات برای اشخاص خسارت دیده به شمار می روند.

حسین طلا، درباره افراد یا خانواده هایی که دچار خسارت جانی شده اند، اظهار داشت: جبران خسارت جانی وارد به فرد مجروح و یا خانواده متوفی (دیه، مجروحیت و فوت) که در اثر حوادث امنیتی حادث گردیده منوط به ارائه مدارک مبنی بر عدم دریافت خسارت از بیمه، دادگستری و یا سایر مراجع می باشد.

ضمنا دریافت کننده خسارت جانی باید متعهد گردد در صورتیکه اقدام مجدد به دریافت دیه از بیمه، دادگستری یا... نماید و یا تحت پوشش نهاد بنیادشهید قرار بگیرند باید نسبت به بازپرداخت خسارت دریافتی بصورت یکجا اقدام نماید.

فرماندار تهران اضافه کرد: کلیه دستگاه هایی که در این خصوص اعلام آمادگی و یا مصوبه ای داشته اند می بایست براساس دستورالعمل مربوطه اقدام نمایند. بدیهی است هرگونه پرداخت خارج از این روش غیرقانونی خواهد بود.