آرشیو چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۰
اخبار کشور
۳

بودجه کتابخانه های عمومی کشور 45 درصد افزایش یافت

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افزایش 45 درصدی بودجه این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ جواد میرزازاده عصر دوشنبه در گردهمایی روسای دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و مسئولان کتابخانه های عمومی تبریز، گفت: فعالیت های کتابخانه ای دراین استان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و کارهای ارزنده ای در آن صورت گرفته و سعی ما هم بر این است که از نظر مسایل بودجه ای کتابخانه ها را پشتیبانی کنیم تا کارها بهتر پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای اداره کتابخانه ها برنامه ای از پیش تعیین شده داشته باشیم، لذا از مسئولان کتابخانه ها می خواهم به دلیل زمان بر بودن کارهای فرهنگی به برنامه ریزی اهمیت بدهند.

وی اظهار داشت: طبق تاکید دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر آن هستیم تا زندگی کتابداران و مسایل معیشتی آنها را بهتر کنیم و همچنین امکانات کتابخانه ها را افزایش دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: نخستین اثر علمی به ثبت رسیده در حافظه جهانی یونسکو از این شهر و آن هم کتابخانه مرکزی تبریز با ثبت وقف نامه ربع رشیدی بوده است.

حسین خدایی به مشکل به روز نبودن منابع کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با ارایه طرح مبتکرانه «کتاب من» از سوی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، مشکل به روزرسانی کتاب های تامین شده برای کتابخانه ها مرتفع خواهد شد.

وی تبلیغات بیشتر برای طرح «کتاب من» و تسری آن در جامعه را ضروری دانست و گفت: دراین زمینه بهره مندی از اندیشمندان و صاحب نظران و نیز اقشار مختلف جامعه موجب تشویق بیش از پیش مردم به عضویت و استفاده از کتابخانه ها شده و پویایی بیشتری را در کتابخانه ها به ارمغان می آورد.

محمد سیدمدنی، رئیس کتابخانه مرکزی تبریز نیز به ویژگی های این کتابخانه اشاره و اعلام کرد: این کتابخانه درحال حاضر بزرگ ترین کتابخانه عمومی ایران به شمار می رود.