آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
اجتماعی
۴

تاکید بر رعایت شئون اخلاقی و شرعی در ماه مبارک رمضان

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که رعایت شئون اخلاقی و شرعی در ماه مبارک رمضان بر همه مردم لازم است، از برخورد قانونی با روزه خواران در میان مردم خبر داد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: اغلب مردم ایران در این ماه روزه دار هستند و شئون این ماه را رعایت می کنند.

اما ممکن است برخی ها به دلایل شرعی (بیماری، مسافرت و...) قادر به روزه گرفتن نباشند. به همین خاطر ماموران پلیس در این ماه به افرادی که از روی غفلت اقدام به روزه خواری کنند تذکر می دهند. فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که رعایت شئون اخلاقی و شرعی در ماه مبارک رمضان بر همه مردم لازم است، اظهار داشت: پلیس طبق قانون با کسانی که تظاهر به روزه خواری کنند نیز برخورد می کند.

فرمانده ناجا افزود: ماه مبارک رمضان با ماه آخر تابستان همزمان شده و ممکن است عده ای به مسافرت بروند و به لحاظ شرعی هم اشکالی ندارد روزه نگیرند. اما رعایت حرمت ماه رمضان در سفر هم لازم است.

سردار احمدی مقدم افزود: همه ساله در ماه رمضان در کشور مشکل خاصی نداریم و با اصناف هم صحبت شده که همکاری لازم را داشته باشند.

نحوه فعالیت اغذیه فروشی ها

سرپرست اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا هم گفت: اغذیه فروشی ها در ماه مبارک رمضان می توانند با رعایت ضوابط و مقررات ویژه این ماه به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

سرهنگ «عباس میرایی» افزود: «این واحدها حق ندارند در ساعات بین اذان صبح تا اذان مغرب در واحد خود به مشتریان سرویس دهند. بلکه می توانند در ساعات روز و تا پیش از اذان مغرب نسبت به عرضه ساندویچ سرد به مشتریان جهت مصرف در خارج از محیط اغذیه فروشی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی، ضوابط و مقررات ماه مبارک رمضان به همه ادارات و اماکن سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.