آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
اجتماعی
۴

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پاسخ به خبرنگار «ایران» اعلام کرد: افتتاح 11 هزار و 700 کلاس درس همزمان با شروع سال تحصیلی

گروه اجتماعی – پیش بینی می شود همزمان با شروع سال تحصیلی، 2 هزار و 400 پروژه با 11 هزار و 700 کلاس درس و زیربنای 1/2 میلیون مترمربع به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار «ایران» گفت: پیش بینی می کنیم در سال 88، 4 هزار و200 پروژه شامل 21 هزار و 800 کلاس درس با زیربنای 8/3 میلیون مترمربع ساخته شود که از مجموع آنها، 2 هزار و 400 پروژه شامل 11 هزار و 700 کلاس در آستانه سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

دکتر «مرتضی رئیسی» افزود: در صورت تامین اعتبارات، بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش امسال حداقل 12 هزار میلیارد ریال خواهد بود که به مجموع آن 733 میلیارد تومان کمک خیرین نیز افزوده می شود. همچنین بیشترین فضاهای آموزشی که ساخته می شود در استان تهران خواهد بود، چرا که این استان فقیرترین استان از نظر فضاهای آموزشی است.

25 درصد فضاهای آموزشی در دولت نهم ساخته شده است

وی درباره میزان ساخت فضاهای آموزشی در چهار سال گذشته گفت: از ابتدای سال 84 تا ابتدای مهر امسال، 18 هزار پروژه شامل

82 هزار کلاس درس با زیربنای 5/12 میلیون متر مربع ساخته شده که این میزان 25 درصد کل فضاهای آموزشی کشور را تشکیل می دهد. البته افزایش 7/3 برابری بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم موجب رونق گرفتن مدرسه سازی در کشور شده است.

گسترش مجمع های خیرین مدرسه ساز در 700 شهرستان

«محمدرضا حافظی» رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در این مراسم گفت: در سطح کشور 100 هزار نفر خیر در 430 شهرستان عضو مجمع خیرین مدرسه ساز هستند که بنا داریم این مجمع ها را در 700 شهرستان گسترش دهیم. تعهد این خیرین در سال 87، 613 میلیارد تومان بود که در سال جاری با

20 درصد افزایش به 733 میلیارد تومان افزایش یافت.وی درباره چگونگی واگذاری اداره امور مدارس به خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: این طرح که آئین نامه آن تصویب و ابلاغ شده است، ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می شود و در صورت ثمربخش بودن آن به مدارس دیگر نیز گسترش می یابد.بدون شک مشارکت خیرین در اداره امور مدرسه ای که خود در ساخت آن دخیل بوده اند بسیار موثر خواهد بود.