آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
ایران اقتصادی
۷

اجرای پروژه های مسکن محرومین در 22 استان

معاون شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: پروژه های مسکن محرومین که در سفرهای استانی ریاست جمهوری به تصویب رسید.براساس مصوبه های هیات دولت در 22 استان در حال اجراست.

«جواد حق شناس» گفت: پروژه های مسکن محرومین در قالب 9 هزار و 750 واحد مسکونی برنامه ریزی و طراحی شده است. این مقام مسئول افزود: کار تهیه زمین و نقشه برای پنج هزار و 509 واحد مسکونی انجام شده و از محل اعتباراتی که توسط استانداری ها تامین شده است تا کنون ساخت دو هزار و 888 واحد از آن آغاز شده است. وی خاطرنشان ساخت: بنیاد مسکن براساس برنامه ای که به دولت و شورای عالی مسکن ارائه کرده، آمادگی احداث 100 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت را برای اقشار کم درآمد دارد. حق شناس افزود: مشکل جدی تحقق این برنامه تسهیلات بانکی است و متقاضیان چنانچه نتوانند از وام برخوردار شوند، قادر به تامین مسکن مورد نیاز خود نیستند. وی تاکید کرد: بنیاد مسکن موظف به احداث واحدهای مسکونی ارزان قیمت است و خانه های ساخته شده را گاهی کمتر از قیمت تمام شده با توجه به کمک های حساب 100 امام (ره) در اختیار متقاضیان قرار می دهد. حق شناس اضافه کرد: چنانچه دولت تسهیلات مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد می توان برنامه تولید مسکن ویژه افراد کم درآمد را افزایش داد. وی خاطرنشان ساخت: بنیاد مسکن براساس فرمان تاریخی امام (ره) برای ساخت خانه های ارزان قیمت ویژه محرومین، تولید انبوه مسکن شهری و حمایتی را در دستور کار قرار داده و از زمان تاسیس (1358) تا پایان سال 1386 در مجموع 85 هزار و 576 دستگاه واحد مسکونی احداث و واگذار کرده است. حق شناس یادآور شد: معاونت امور مسکن شهری و زیرمجموعه های استانی براساس مسئولیت خود،

برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات و تهیه

طرح های لازم برای پروژه های احداث مسکن کم درآمد، تامین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام (ره) در بودجه های سالانه پیش بینی می شود را برعهده دارد.