آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
ایران اقتصادی
۷

تکذیب توافق گازی با یک شرکت جدید اماراتی

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر تبادل تفاهمنامه گازی شرکت ملی صادرات گاز ایران با شرکت المبادله امارات،

سید رضا کسایی زاده، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، آن را تکذیب کرد و گفت: تفاهمنامه امضا شده با شرکت المبادله امارات نبوده و با شرکت دیگری بوده است.

پیش از این نیز در پی انتشار اخباری مبنی بر این که پس از تاخیرات پیش آمده در قرارداد منعقده بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت پترولیوم، شرکت «مبادله»، پیشنهاد واردات گاز ایران به امارات متحده عربی را داده است، شرکت توسعه مبادله- ابوظبی اعلام کرده بود که هیچ مذاکره ای با شرکت ملی نفت ایران برای صادرات گاز به امارات متحده عربی انجام نداده است.

مقامات گازی ایران کماکان با رایزنی های دوجانبه در انتظارحصول توافق برای عملیاتی کردن قرارداد فروش گاز به کرسنت امارات هستند.

چندی پیش کسایی زاده از درخواست سه شرکت اماراتی دیگر برای خرید گاز از ایران خبر داده و گفته بود که در حال حاضر حداقل سه شرکت اماراتی برای خرید گاز مراجعه کرده و آمادگی خود را برای دریافت گاز ایران با قیمت های بین المللی اعلام کرده اند.

پس از آن مدیرعامل شرکت نفت الهلال ایران تاکید کرد که طی یک سال گذشته بارها به مقامات شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران نامه نوشته ایم و درخواست ادامه مذاکرات را کرده ایم، اما پاسخ مثبتی از مسئولان ایرانی دریافت نکرده ایم.