آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۲
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

سلاخی کودکان فلسطینی به دست باند صهیونیستی فروش اعضا

گزارش یک روزنامه سوئدی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، خشم وزارت خارجه اسرائیل را برانگیخت.

روزنامه سوئدی آفتون بلادت اخیرا در گزارشی خبر داد نظامیان صهیونیستی پس از دستگیری کودکان فلسطینی که سنگ پرتاب می کنند، بدن آنها را پاره کرده قلب و ریه و کبد و کلیه آن ها را از بدن هایشان بیرون می آورند و به فروش می رسانند.

دونالد بوستروم ژورنالیست صاحب نظام سوئدی قبلانیز کتابی در این باره نوشته بود اما آنچه به گزارش اخیر وی اهمیت مضاعف بخشید و باعث توجه افکار عمومی شد، بازداشت شبکه ای از یهودیان در آمریکا بود که به دلالی و داد و ستد قاچاق اعضای بدن انسان در آمریکا و خارج از آن می پرداختند.

مقامات وزارت خارجه اسرائیل با عصبانیت تمام، واکنش گسترده ای به گزارش دونالد بوستروم نشان دادند و بلافاصله ادعا کردند که وی سابقه یهودستیزی دارد. همچنین دانی ایالون معاون وزیرخارجه اسرائیل خواستار برخورد دولت سوئد با انتشار چنین گزارش هایی شد. وی گفت: دولت سوئد نمی تواند ادعا کند در این ماجرا گناهی ندارد. قطعا اظهارات ضداسرائیلی که در محافل مختلف سوئد بیان می شود، در انتشار گزارش روزنامه آفتون بلادت تاثیرگذار بوده است. ما نمی توانیم دولت سوئد را از رفتارهای یهودستیزان مبرا بدانیم.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین با ارسال نامه اعتراض، مدعی شد احتمال احضار سفیر سوئد را بررسی می کند.

گزارش روزنامه سوئدی آغاز رفتار برنامه ریزی شده و جنایتکارانه نظامیان صهیونیستی را به دستور ایهود اولمرت وزیر بهداری در سال 1992 که بعدها به نخست وزیری رسید، مرتبط دانسته است. مسئولان این روزنامه سوئدی اعتراض های معاون وزیر خارجه اسرائیل را بی اساس دانسته و اعلام کردند که انتشار این گزارش جنبه یهودستیزانه نداشته، بلکه یک ضرورت خبری برای بازتاب دادن اخبار فلسطین بوده است.

دونالد بوستروم نویسنده مقاله نیز تاکید کرده که گرایش یهودستیزانه ندارد.

گفتنی است سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در تحلیل ماجرا هشدار داد: تحلیل گران امور سوئد همیشه از وجود احساسات خفته یهودستیزی]ضدصهیونیستی[در این کشور سخن گفته اند. کارل بیلدت وزیرخارجه سوئد این مقاله را محکوم نکرده است. سیسیلیا جولین رئیس بخش مطبوعاتی وزارت خارجه سوئد نیز می گوید این وزارت قصد بررسی مقالاتی از این دست را ندارد.