آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۲
اخبار خارجی
۱۶

نبرد سنگین در پایتخت سومالی میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان

شبه نظامیان مخالف دولت مرکزی سومالی از بازپس گیری یک شهر استراتژیک پس از نبردهای سنگین با نیروهای دولتی در روز جمعه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ها، یک سخنگوی گروه الشباب اعلام کرد که این گروه کنترل شهر بولاهوا را به دست گرفته است و این درگیری ها 12 کشته و هشت زخمی برجای گذاشته است.

در همین حال «حزب الاسلام» یک گروه دیگر ضددولتی، اعلام کرد که کنترل دوباره شهر «لوک» را به دست گرفته است.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند: درگیری های اخیر میان شبه نظامیان سومالی و نیروهای حامی دولت حداقل 45 کشته و 30 زخمی در روز پنجشنبه و جمعه بر جای گذاشته است.

آژانس های اطلاعاتی غرب نیز اعلام کردند؛ نیروهای حامی دولت شیخ شریف احمد رئیس جمهور سومالی به مواضع شبه نظامیان در منطقه «خیران» حمله کردند و به دنبال آن درگیری رخ داد که این درگیری حداقل سه کشته و 22 زخمی بر جای گذاشت.

گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویتر حاکی است، درگیری بین نیروهای شبه نظامی و نیروهای دولتی به همراه نیروهای حافظ صلح در موگادیشو، روز جمعه بار دیگر از سر گرفته شد.

این در حالی است که مجامع بین المللی تلاش می کنند تا دولت سومالی را که تحت حمایت سازمان ملل است تقویت کنند و آمریکا نیز گروه الشباب را وابسته به القاعده خوانده و به تلاش برای ایجاد پناهگاهی امن در سومالی متهم کرده است.