آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۲
شهرستان ها
۱۱

صادرات 6 میلیون تن کالااز طریق گمرکات هرمزگان

بندرعباس - خبرنگار کیهان:

ناظر گمرک های استان هرمزگان گفت: در چهارماه نخست امسال 6 میلیون و 400 هزار تن کالابه ارزش یک میلیارد و 557 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

ناصر کاویانی افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات از نظر وزن و ارزش دلاری به ترتیب 17 و پنج درصد افزایش داشته است.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، عمده اقلام صادراتی به خارج از کشور را محصولات معدنی، آهن آلات، کالاهای صنعتی، آبزیان، خرما، خشکبار و غیره ذکر کرد وافزود: این کالاها عمدتا به کشورهای امارات، ایتالیا، چین، آلمان، هند و عمان و دیگر کشورها صادر شد.

وی اضافه کرد: در این مدت چهارماهه همچنین 4 میلیون و 141 هزار تن کالانیز به ارزش 5 میلیارد و 864 میلیون دلار به این کشور وارد شد.

این مسئول عمده کالاهای وارداتی را مواد شیمیایی، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، ماشین آلات راهسازی، مواد اولیه، آهن آلات، لوازم برقی، بنزین، محصولات صنایع شیمیایی و دارویی عنوان کرد که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، تایوان، آلمان، هند و کره وارد شد.

این مسئول اقتصادی بیان داشت: میزان درآمد گمرک های استان هرمزگان نیز در این مدت بالغ بر هشت هزار و 840 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد پرونده های متشکله قاچاق 606 فقره به ارزش 48 میلیارد و 751 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

کاویانی گفت: میزان جریمه وصولی بیش از هشت میلیارد و400 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل 97 درصد افزایش داشته است.