آرشیو یکشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۷۷
بورس - شرکت ها
۱۱

یک نماینده مجلس اظهارنظر کرد

کارت قرمز به خصوصی سازی ورزش

مهر- نایب رییس فراکسیون تعاون مجلس عملکرد خصوصی شدن در ورزش را ضعیف توصیف کرد.

«اسدالله عباسی» از پیگیری روند اجرای سیاست های اصل44 در بخش تعاون توسط مجلس خبر داد و گفت: یکی از محوری ترین سیاست های فراکسیون تعاون پیگیری روند اجرای اصل44 است.

نایب رییس فراکسیون تعاون مجلس اظهار داشت: در بررسی های فراکسیون تعاون مشخص شد که برخی دستگاه ها وظایف خود را برای اجرایی شدن سیاست ها در بخش تعاون خوب انجام می دهند و برخی دستگاه های دیگر نیز روند پیگیری سیاست ها را ضعیف دنبال می کنند.

عباسی در ادامه افزود: برخی دستگاه ها مانند وزارت تعاون و بورس عملکرد خوبی داشته اند ولی در برخی دیگر کمبودها و پیامدهای منفی ناشی از عملکرد ضعیف حاصل شده است.

خصوصی سازی ضعیف در ورزش

وی یکی از موارد ضعیف ناشی از خصوصی سازی را متوجه سازمان تربیت بدنی دانست و گفت: متاسفانه برنامه واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه نشده است.

این نماینده مجلس بضاعت پایین مردم را یکی از مهم ترین دلایل عدم استقبال از واگذار شدن سالن های ورزشی به بخش خصوصی دانست و افزود: تلاش بر این است تا در برخی موارد واگذاری این مجموعه ها به صورت تعاونی صورت گیرد.

حضور مردم تقویت شود

عباسی از جمع بندی و دنبال کردن اقدامات مربوط به اجرای اصل44 در دستگاه های دولتی خبر داد و بیان داشت: معدل کار خصوصی سازی نسبتا خوب است، ولی امیدواریم کار در دولت دهم سرعت گیرد. نایب رییس فراکسیون تعاون مجلس تاکید کرد: در برنامه دولت دهم باید حضور مردم در عرصه های تولید و اشتغال تقویت شود. وی خواستار ادامه روند واگذاری سهام عدالت تا پایان برنامه پنجم و رساندن آن تا یک سطح قابل قبول شد و گفت: خوشبختانه در بخش تعاون نیز تاسیس بانک توسعه تعاون و هدف گذاری در حمایت از تعاونی ها و مردم، می تواند نوید بخش کاهش هزینه های تولید در تعاونی ها و رونق اشتغال در این بخش از اقتصاد باشد.