آرشیو یکشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۷۷
نگاه سوم
۳۰
انیمیشن

حضور سینماگران در تولید بازی رایانه ای کارشناسی می طلبد

فارس- «پرویز شیخ طادی» از کارگردانان سینما معتقد است که حضور سینماگران در عرصه تولید بازی های رایانه ای نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه و فراهم شدن فضا است.

کارگردان فیلم «پشت پرده مه» توضیح داد: با امکانات موجود نمی توان ارزیابی درستی از حضور فیلمسازان در حوزه بازی داشته باشیم، چرا که به رغم شباهت های سینما و بازی های رایانه ای، تولید بازی توسط فیلمسازان به شناخت کافی و امکانات مضاعف نیاز دارد. وی همچنین افزود: اما این مشکلات بدین معنا نیست که در آینده تعامل بین سینما و بازی های رایانه ای برقرار نشود، زیرا با آموزش های کافی می شود، زمینه این همکاری را فراهم کرد. شیخ طادی با اشاره به درآمدزا بودن عرصه بازی های رایانه ای، تصریح کرد: باید توجه داشت که از این امتیاز می توان در جهت رونق سینما سود و هزینه اضافی به این بخش تحمیل نکرد، اما سودآوری با تولید و عرضه بازی های جذاب و مخاطب پسند امکان پذیر است. کارگردان فیلم «دایناسور» ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ایام اخیر می توان امید داشت که عرصه بازی می تواند زمینه همکاری مفید برای سینماگران در جهت تولید آثار ارزنده و همچنین اقتباس از تولید پرمخاطب در تهیه فیلم قرار گیرد.

شیخ طادی تاکید کرد: بدیهی است، سینماگرانی که خواهان ورود به عرصه بازی های رایانه ای هستند باید از گروهی متخصص و آشنا به این امر سود ببرند، چرا که کار موفق در دنیای بازی به واسطه کار گروهی حاصل می شود.