آرشیو سه‌شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۴۳
جامعه
۱۷

نگرانی ساکنان محدوده نواب از ناامنی واحدهای مسکونی

گروه جامعه: در حالی که کمتر از 10 روز از حادثه نشست زمین در خیابان نواب نگذشته است، کسبه و ساکنان اطراف محل حادثه در خیابان نواب نسبت به ایمنی واحدهای مسکونی خود اظهار نگرانی می کنند. این در حالی است که با ارسال نامه شهردار منطقه 10 که در آن از اهالی خواسته شده است نسبت به تخلیه محل سکونت یا کسب و کار بسرعت اقدام کنند، بر نگرانی شهروندان این منطقه افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، کسبه محل که تقریبا همه آنها نامه شهردار ناحیه 3 منطقه 10 شهرداری مبنی بر تخلیه فوری ملک را دریافت کرده، ولی آن را نادیده گرفته اند، می گویند: با این سرعت، امکان جابه جایی اجناس و پیدا کردن محل جدید را نداریم؛ اما برای ما مهم است که بدانیم شهرداری می تواند با دادن یک نامه مسوولیت را از خود سلب کند!

کسبه و اهالی محل ریزش تونل توحید با تاکید بر این که خانه ها و مغازه آنها قدیمی و کهنه و بدون پی و ستون محکم است، خاطرنشان کردند که تنها خواسته آنها پیگیری و پاسخ شهرداری به جای بی اعتنایی با دادن یک نامه یکطرفه است!

همچنین بر دیوار، جداره ها و کف زمین مغازه های اطراف محل ریزش و خانه های مسکونی دیوار به دیوار این مغازه ها ترک هایی در اندازه های کوچک و بزرگ کاملامشهود است. این در حالی است که ساختمان تازه تاسیس شهرداری در کنار محل ریزش کاملااز کف خیابان جدا شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا اعلام تخلیه فوری برای این افراد به معنی احتمال وقوع جدی حادثه مجدد در این محدوده نیست و در این میان چه کسی پاسخگوست؟ عنوان کرد: در جریان دقیق اقدام شهرداری نیستیم، اما قطعا مسوول مستقیم این حوادث شهرداری خواهد بود؛ چرا که شورا پیش از این اخطارهای لازم را داده است.

در پی ابراز نگرانی های ساکنان محدوده نواب از خطرات احتمالی ریزش مجدد تونل توحید، معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ خطری املاک محدوده نواب را تهدید نمی کند.

در این اطلاعیه آمده است: نامه ارسالی در روز حادثه فرونشست خیابان نواب به برخی پلاک های این محدوده به منظور رفع خطر ابلاغ شده است.