آرشیو سه‌شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۴۳
سیاسی
۲

آیت الله مکارم شیرازی:آبروی کشور و خود را با پخش شایعات نبریم

گروه سیاسی: آیت الله مکارم شیرازی گفت: هر خبری که می شنوید ابتدا تحقیق کنید و بدون تحقیق شایعات را نپذیرید.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در جلسه تفسیر سوره کهف که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به داستان امتحان شدن پیامبر (ص) توسط یهودیان گفت: عرب جاهلی نه علم داشت و نه سواد؛ اما بدون تحقیق امری را نه انکار می کرد و نه تسلیم می شد. وی ادامه داد: این روزها اخباری درباره دادگاه، زندانی ها، مراجع و غیرمراجع پخش می شود و عده ای بدون تحقیق فورا شایعات را می پذیرند پس این افراد از عرب جاهلی عقب تر هستند. وی با بیان این که هر خبری می شنوید، نه انکار کنید و نه تسلیم شوید، بلکه ابتدا تحقیق کنید، خاطرنشان کرد: سعی کنید از اهل اطلاع تحقیق کنید و آنچه که نمی دانید را از کسانی که می دانند، بپرسید.

مکارم شیرازی با بیان این که من نمی گویم انکار کنید، اما تصدیق هم نکنید، تصریح کرد: آبروی نظام، اسلام، کشور و آبروی خود را با پخش شایعات نبریم. این مرجع تقلید اظهار کرد: اگر تمام مقدمات کاری فراهم شود اما تا هنگامی که خداوند پاسدار نباشد، آن عمل صورت نخواهد گرفت. وی ادامه داد: همیشه در کارهای خود توکل داشته باشید و ان شاءالله را به کار ببرید که به انسان قوت، نیرو و نور می دهد.

مکارم شیرازی با بیان این که مهم این است که روح انسان جوان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عده ای از جوان ها وجود دارند که گرفتار اعتیاد و مشکلات روزمره خود هستند که این عوامل روحشان را برده است. اینها جوان نیستند بلکه مرده اند. وی همچنین در پایان هدف از خواب طولانی اصحاب کهف را خداشناسی، یادآوری مساله معاد و این که خداوند با این خواب طولانی نشان بدهد که اگر کسی خود را به خدا بسپارد، خداوند وی را نجات می دهد، عنوان کرد.