آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۱
اخبار اقتصادی
۴

گزارش بانک مرکزی از نوسان قیمت اقلام خوراکی

گزارش بانک مرکزی در هفته اول ماه رمضان افزایش قیمت گوشت قرمز، میوه جات، قند و شکر، سبزیجات و تخم مرغ را نشان می دهد.

براساس خلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، قیمت تخم مرغ در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل حدود 11درصد، میوه جات هشت درصد، گوشت قرمز و سبزیجات 9درصد و قند و شکر حدود 19درصد افزایش پیدا کرده است.

تخم مرغ فقط در هفته اول ماه رمضان 4/11درصد گران شده و از هر کیلو 1400 تومان در هفته قبل از آن به 1550 تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. قیمت میوه های تازه در هفته اول ماه رمضان به طور متوسط 1/2درصد افزایش پیدا کرده است.

میوه های تازه نسبت به یک ماه پیش 6/7درصد گران شده است. سبزیجات در هفته اول ماه رمضان به طور متوسط 9/6 درصد گران شده اند. قیمت سبزیجات نسبت به یک ماه پیش 3/9درصد رشد نشان می دهد. رشد قیمت در سبزیجات برگی نسبت به یک ماه قبل بیش از 40درصد است.

قیمت هر کیلو گوشت قرمز با استخوان در هفته اول ماه رمضان نسبت به ماه قبل 12درصد و قیمت گوشت قرمز بی استخوان 6درصد بیشتر شده است.

طبق گزارش بانک مرکزی، قیمت هر کیلو گوشت قرمز با استخوان در سطح شهر تهران در هفته اول ماه رمضان به طور متوسط 13 هزار و 100 تومان و گوشت بی استخوان 9800 تومان بوده است.

این درحالی است که قیمت این دو قلم در ماه قبل به ترتیب هر کیلو 11 هزار و 700 تومان و 9300 تومان بود. میزان افزایش قیمت قند نسبت در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل 20/6درصد و افزایش قیمت شکر 16درصد بوده است.

متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته اول ماه رمضان، مواد لبنی، مرغ تازه، چای خارجی، روغن نباتی، حبوبات و برنج برخلاف سایر اقلام غذایی از ثبات نسبی برخوردارند.