آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۰۴۳
جهان
۳

ضرب الاجل دو هفته یی سلیمان برای تشکیل دولت لبنان

گروه بین الملل: با به بن بست رسیدن تحولات سیاسی در لبنان رئیس جمهور این کشور با تعیین یک ضرب الاجل بر ضرورت تشکیل دولت لبنان تا قبل از برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که دو هفته دیگر برگزار می شود تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری المنار، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان با تاکید بر تشکیل دولت لبنان تا دو هفته آتی افزود: تاخیر در این موضوع می تواند عواقب و اثرات منفی بر کل کشور بگذارد. وی تاکید کرد: اتهام پراکنی و سخنرانی های تشنج آمیز نتیجه یی جز افزایش اختلافات در کشور ندارد و هیچ گروه لبنانی از آن سود نمی برد. سلیمان گروه ها و شخصیت های لبنانی را به اتخاذ تصمیمات به دور از تنش و تفرقه دعوت کرد. وی با اشاره به ضرورت حضور لبنان در اجلاس های شورای امنیت طی دو سال آتی افزود: باید قبل از شروع اجلاس مجمع عمومی دولت این کشور تشکیل شده باشد.

همچنین خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با مقام های لبنانی ضمن تقدیر از تلاش های فرستاده ویژه امریکا به خاورمیانه سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان را خواستار شد.

سولانا همچنین ابراز امیدواری کرد دولت جدید لبنان تا پیش از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شود. با این حال روزنامه لبنانی اللواء چاپ بیروت به نقل از یک وزیر جریان 14 مارس نوشت: تشکیل کابینه لبنان در انتظار تحولات بین المللی است و این کابینه حداقل تا یک ماه آینده تشکیل نمی شود. روزنامه اللواء روز چهارشنبه بدون ذکر نام این وزیر لبنانی افزود: بحران تشکیل کابینه لبنان هنوز بر سر جای خود باقی است. روزنامه لبنانی افزود: دیدار روز دوشنبه سعدالدین حریری نخست وزیر مکلف و میشل عون رئیس حزب آزاد ملی لبنان که درخصوص تشکیل کابینه این کشور و با حضور رئیس جمهوری لبنان انجام شد نتیجه خاصی در بر نداشت.