آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۵۱
سلامت
۵

میزان جراحی های زیبایی در افراد کم سواد بیشتر است

گروه سلامت: یک پژوهشگر در موضوع پایان نامه خود به این نتیجه رسید که فقدان آگاهی و شناخت کافی، علت اصلی گرایش زنان به جراحی های زیبایی است و هرچه تحصیلات افراد بالاتر می رود میزان این نوع جراحی ها کاهش می یابد.

فردی، پژوهشگر ایرانی در گفت و گو با فارس گفت: برای انجام این پایان نامه یکسری سوالات را با توجه به شغل و نیز سن افراد مختلف تعیین کردیم و در قالب پاسخنامه هایی در اختیار افراد قرار دادیم.

وی افزود: به همین منظور همه کلینیک ها در محدوده میدان ولی عصر تا میدان ونک را مورد ارزیابی قرار دادیم و بین حدود 50 نفر از افراد، پاسخنامه هایی را توزیع کردیم.

این پژوهشگر تصریح کرد: نتیجه چیزی بر خلاف فرضیه هایی که ارائه داده بودیم، شد. ما در فرضیه های خود انتظار وجود ارتباط بین دینداری و تحصیلات با تمایل به جراحی های زیبایی را داشتیم، اما مشاهده کردیم که بین آگاهی و شناخت افراد با انجام جراحی های زیبایی ارتباط عکسی وجود دارد.

وی گفت: طوری که هرچه تحصیلات فرد بالاتر باشد، گرایش او به سمت انجام جراحی های زیبایی کمتر خواهد بود و این قضیه در مورد عکس آن هم صدق می کند.

فردی افزود: این تحقیقات نشان داد که بحث دین و اعتقادات افراد، شاغل بودن یا نبودن و نیز میزان تحصیلات آنها در گرایش به جراحی زیبایی تاثیری ندارد.