آرشیو شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۶۷۹۵
شهرستان ها
۱۶

در5 ماهه امسال صورت گرفت؛افزایش10 درصدی تولید فولاد مبارکه

صفهان-خبرنگاررسالت:

در5 ماهه امسال تولید فولاد مبارکه اصفهان10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال87 که بحران عظیم اقتصادی جهانی اکثر سازمان های صنعتی دنیا را تحت تاثیر قرار داد باعث شد فولادسازان دنیا با کاهش20 تا60 درصدی مواجه شوند.

مهندس محمد رجایی گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این بحران عظیم جهانی در حاشیه قرار داشت و این شرکت نه تنها با کاهش بلکه با افزایش تولید مواد خام درکشور مواجه بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه تصریح کرد: درسال87 این شرکت توانست حدود5 میلیون و100 هزار تن فولاد خام را با رشد7 درصدی نسبت به سال86 تولید نماید و امسال در5 ماهه اول سال این شرکت توانسته است با تولید2 میلیون و180 تن با رشد10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد دار تولید فولاد شود.

رجایی درادامه با اشاره به توسعه فولاد مبارکه اصفهان گفت: هم اینک در حال قرارداد برای توسعه فولاد مبارکه با سرمایه گذاری قابل توجهی هستیم که با اجرای این طرح ظرفیت تولید فولاد دراین شرکت تا بهار سال آینده به بیش از10 میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از85 درصد آب زاینده رود صرف کشاورزی می شود گفت: بیش از50 درصد از این مقدار آب به هدر می رود و می توان با برنامه ریزی و مدیریت مصرف با این50 درصد کارهای بزرگی دراین استان انجام دهیم.

وی گفت: تنها15 درصد آب زاینده رود صرف کل صنعت و شرب منطقه می شود که اگر قرار باشد این شرکت توسعه پیدا کند به10 درصد دیگر آب زاینده رود نیازداریم تا تولید به بیش از10 میلیون تن فولاد خام در کشور برسد.رجایی گفت: با این وجود نباید بحران خشکسالی و کمبود آب زاینده رود را متوجه فولاد مبارکه کنیم این درحالی است که این شرکت با تصفیه آب علاوه بر کمک مجدد به این شرکت توانسته است1300 هکتار فضای سبز نیز ایجاد کند.