آرشیو شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۴
اخبار
۱۴

بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالعزیز حکیم در قم

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالعزیز حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که حضرات آیات عظام تقلید «وحید خراسانی»، «مکارم شیرازی»، «نوری همدانی»، «جعفر سبحانی» و نیز آیت الله «مقتدایی» مدیر حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین «شهرستانی» نماینده آیت الله سیستانی، حجت الاسلام «سیدعلی خمینی» به نمایندگی از بیت امام خمینی، مسئولان قم و طلاب و فضلای حوزه علمیه و اتباع عراقی و مردم قم حضور داشتند، یاد آن مرحوم گرامی داشته شد.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت رحلت مرحوم عبدالعزیز حکیم گفت: سیدعبدالعزیز حکیم مظهر دفاع حکیمانه از اسلام و ارزش های الهی بود.

حجت الاسلام «حسین شهامت» افزود: بیت آیت الله حکیم از جمله عبدالعزیز حکیم الگوی مقاومت، پایداری، ظلم ستیزی، دفاع از آرمان های مردم عراق بودند و سالها این خاندان در برابر مکاتب انحرافی و حکومت استبدادی عراق مقابله کرده و از اسلام ناب دفاع کردند.

وی تصریح کرد: خاندان حکیم هستی خود را در راه عظمت اسلام فدا کردند و آنها همیشه اهل مبارزه، مقاومت، هجرت، ایمان، جهاد و دین مداری بوده و در این زمینه سرافرازانه، امتحان خود را پس دادند.

شهامت اظهار داشت: مرحوم عبدالعزیز حکیم علاوه بر حضور در صحنه های مختلف سیاسی در علم و اندیشه نیز سرآمد بود و همراه شدن علم با اجتهاد و فقاهت باعث شده که خاندان حکیم در قله اوج قرار گیرند.

وی افزود: آنها در برابر ظلمی که سالها حکومت استبدادی صدام به مردم عراق وارد کرده بود، هرگز سکوت نکرده و در جبهه های مختلف با آنها مبارزه کردند.