آرشیو شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۴
حوادث
۱۵

سازمان بهزیستی خبر داد توزیع یارانه سم زدایی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد

مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از توزیع یارانه مراکز و کمپ های ترک اعتیاد خبر داد.

دکتر فرهاد اقطار در گفت وگو با ایسنا، افزود: با اختصاص یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل ردیف اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی، یارانه کلیه مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در سراسر کشور توزیع شد.

وی در ادامه سرانه یارانه ترک اعتیاد به روش «MMT«(درمان نگهدارنده با متادون) برای یک دوره درمان را 200 هزار تومان اعلام کرد که مدت زمان یک دوره درمانی در روش مذکور، شش ماه است.

دکتر فرهاد اقطار همچنین سرانه یارانه «سم زدایی» به ازای یک دوره درمان سه ماهه را 50 هزار تومان خواند.

اقطار با بیان اینکه در عین حال سرانه یارانه لحاظ شده برای ترک اعتیاد در «کمپ ها» 25 هزار تومان است، با یادآوری دوره یک ماهه ترک اعتیاد در کمپ ها گفت: با توجه به آن که کمپ های ترک اعتیاد می توانند تا سه ماه از فرد نگهداری کنند، بنا بر تشخیص مددکار مبنی بر بی بضاعت بودن بیمار در حال ترک اعتیاد، یارانه ماه های دیگر اقامت بیمار در کمپ نیز پرداخت می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت یارانه به مراکز ترک اعتیاد در سال جاری را حداقل یک میلیارد و 600 میلیون تومان ذکر و تصریح کرد: این در حالیست که در نگاهی خوشبینانه باید گفت که اعتبار واقعی مورد نیاز بدین منظور 2 میلیارد تومان است.

مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه اعتبارات اختصاص یافته از محل ستاد مبارزه با مواد مخدر به امر درمان و پیشگیری از اعتیاد را به ترتیب چهار و دو میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته اقطار همچنین اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان بهزیستی به امر درمان و پیشگیری حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان است.