آرشیو دوشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۶
صفحه آخر
۱۶

سخنگوی گروه الحوثی: یمن برای دریافت کمک های عربستان ایران را به دخالت در صعده متهم می کند

سخنگوی گروه الحوثی اعلام کرد دولت یمن برای دریافت کمک های مالی و تسلیحاتی از عربستان، ایران را به دخالت در جنگ در استان صعده متهم می کند.

به گزارش خبرگزاری ها، ارتش یمن که از چهار هفته پیش تاکنون وارد یک جنگ فرسایشی و پرهزینه با شیعیان استان صعده شده است و در داخل کشور نیز برای توجیه اقدام خود با مخالفت های زیادی مواجه شده است بار دیگر اقدام به فرافکنی کرد و جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورش کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش الحوثی در گفت وگو با خبرگزاری فارس ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوی دولت یمن تصریح کرد: این جنگ، جنگ اسرائیل و آمریکا با تجهیزات یمن و عربستان برضدالحوثی ها است و عربستان ده ها سال است که در امور داخلی یمن دخالت می کند و نوعی قیمومت در این کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: در این راستا، دولت عربستان به برخی از شخصیت های یمن مقرری پرداخت می کند و ادعای صنعا علیه ایران، در راستای جلب حمایت های عربستان سعودی است. گزارش خبرگزاری ها حاکی است در چهارمین روز نبرد نیروهای دولتی با شیعیان الحوثی، با نفوذ ارتش به ورودی بخش قدیمی شهر صعده درگیری های شدیدی در جریان است و نظامیان یمنی از مردم بی دفاع این شهر به عنوان سپر انسانی در مقابل مخالفان خود استفاده می کنند.