آرشیو دوشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۰
خبر
۶

تغییر سخنرانان مراسم احیای حرم حضرت معصومه (س)

در اطلاعیه صادر شده از سوی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اعلام برنامه های مراسم احیای شب های قدر، نامی از آیات عظام جوادی آملی، امینی، استادی و ناطق نوری دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر در قم، در اطلاعیه ای که از سوی حرم مطهر در خصوص شب های قدر صادر شده، علیرضا پناهیان جایگزین ناطق نوری شده است و این در حالی است که طی چند سال گذشته آیات عظام جوادی آملی، امینی، استادی و ناطق نوری

هر کدام یکی از شب های احیا را به اجرای مراسم می پرداختند.

آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در اطلاعیه خود آورده است: مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان توسط حجت الاسلام علیرضا پناهیان و با سخنرانی دکتر رفیعی شب بیست ویکم با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مراسم احیا توسط حجت الاسلام اعرافی و در شب بیست و سوم حجت الاسلام محمد پور سخنرانی خواهد کرد و حجت الاسلام رفیعی هم مراسم شب احیا را برگزار می کنند.

در مراسم شب های قدر حرم مطهر که از ساعت 21 آغاز و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت، آیت ا... سبحانی در مسجد اعظم مراسم نماز قضا اقامه خواهد کرد. گفتنی است در سال های قبل مراسم پرفیض شب های قدر در قم توسط حضرات آیات مشکینی، جوادی آملی، امینی و استادی و در شب بیست ویکم توسط حجت الاسلام ناطق نوری برگزار می شد.

حضور مستمر حجت الاسلام ناطق نوری در سال های پیش باعث شده در محافل سیاسی حرف و حدیث های زیادی در مورد غیبت ایشان و دیگر علما مطرح شود. چنین است که مدیر تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گفت وگو با خبرگزاری مهر در قم اظهار کرد: مراسم شب های قدر همچون سنوات گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود. احمد شمس درباره علت حذف آقای ناطق نوری از سخنرانان این مراسم گفت: آقای ناطق نوری شخصا اعلام کرده اند که آمادگی حضور ندارند.