آرشیو پنجشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

رشد فروش خودرو در چین

فروش خودروهای سواری چین در ماه آگوست سال جاری با رشد خیره کننده 90 درصدی روبه رو شد.

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چین فروش انواع خودروهای سواری در این کشور شامل خودروهای دودیفرانسیلی و چند منظوره در ماه آگوست به 858 هزار و 300 دستگاه رسید که رشد 90 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2008 میلادی نشان می دهد. انجمن خودروسازان چین دلیل اصلی فروش خودرو در این کشور طی ماه آگوست را معافیت های گسترده دولت چین به خریداران خودرو در این کشور اعلام کرده است.

چین در سال جاری میلادی توانسته است آمریکا را به عنوان بزرگ ترین بازار خودرو جهان پشت سر بگذارد.

فروش خودرو در چین در ماه آگوست سال 2008 میلادی به دلیل برگزاری بازی های المپیک با افت 2/6درصدی مواجه شده بود. به گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای تجاری نیز در این کشور با رشد 60 درصدی به 280 هزار و 200 دستگاه رسید.

خریدار ساب افزایش سرمایه داد

خریدار اصلی ساب سرمایه موردنیاز خود را برای خرید برند سوئدی جنرال موتورز افزایش داد.

گروه سوئدی کویینگ زگ ارزش این افزایش سرمایه را حدود 400 میلیون دلار اعلام کرده است. گروه سوئدی کویینگ زگ با کمک دولت این کشور در تلاش است تا برند ساب را از جنرال موتورز خریده و آن را در این کشور حفظ کند.

این گروه تاکنون از افشای چگونگی دریافت منابع مالی جدید برای خرید ساب خودداری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، در همین حال گفته می شود که بزرگ ترین خودروساز چینی یعنی شرکت SAIC این تامین مالی را انجام داده است.

افزایش تولید میتسوبیشی در تایلند

شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز ژاپن در پی افزایش تقاضای خرید خودرو در منطقه آسیای شرقی قصد دارد تولید خود را در تایلند افزایش دهد.

بر این اساس ششمین خودروساز بزرگ ژاپن در گام اول قصد دارد یک شیفت کاری به کارخانه خود در تایلند اضافه کند. کارخانه میتسوبیشی در تایلند هم اکنون خودروهای پاجرو اسپورت دودیفرانسیلی و تریتون بارکش پیکاپ را تولید می کند. این شرکت همچنین قصد دارد هزار و 300 نیروی کاری جدید را در تایلند به استخدام خود درآورد.

به گزارش بلومبرگ، تولید میتسوبیشی در کارخانه تایلند در ماه جولای سال جاری به رقم پنج هزار و 603 دستگاه رسید.