آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۴۳۱۱
تولید
۱۷

تولید روزانه ایران خودرو 3 هزار دستگاه

برای اولین بار در تاریخ صنعت کشور تولید روزانه ایران خودرو از 2 هزار و 400 دستگاه، به 3 هزار دستگاه تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

میرجواد سلیمانی، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول با بیان این مطلب گفت: افزایش تولید روزانه ایران خودرو به صورت پله ای و مستمر است، لذا در مرحله اول، تولید محصولات این شرکت از روزانه 2 هزار به 2 هزار و 400 دستگاه در هفته گذشته رسیده و با برنامه ریزی های انجام شده به 2 هزار و

700 دستگاه تا پایان شهریورماه خواهد رسید که افزایش پله ای تا پایان سال جاری ادامه دارد. وی تصریح کرد: این امر در جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان و تنظیم بازار خودرو کشور صورت می گیرد.وی رشد تولید ایران خودرو را در سال جاری 13 درصد پیش بینی کرد و گفت: برای سال آینده این میزان 5/17 درصد برنامه ریزی شده است.

اسکان 20 هزار خانوار عشایری

در طول 5 سال برنامه چهارم 20 هزار خانوار عشایری اسکان پیدا کرده اند.

جهانشاه صدیق رئیس سازمان امور عشایر کشور، در مورد هدف قانونی برنامه چهارم مبنی بر اسکان 50 درصد خانوارهای عشایر گفت: از ابتدای برنامه اول تا پایان برنامه سوم 50 هزار خانوار یعنی به طور متوسط در هر 5 سال 17 هزار خانوار اسکان یافته بود، اما در طول 5 سال برنامه چهارم در مجموع 20 هزار خانوار اسکان پیدا کرد که با این حساب کل عشایر اسکان یافته به 70 هزار خانوار رسیده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه هزینه اسکان هر خانوار عشایری به طور میانگین 100 میلیون تومان برآورد

می شود، افزود: اگر قرار بود از 200 هزار خانوار عشایری کوچ رو در طول برنامه چهارم 100هزار یعنی 50 درصد خانوارها اسکان پیدا کنند، رقمی معادل 10 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز بود، در حالی که این رقم غیر منطقی و غیر قابل تامین بود.

صدیق با اشاره به آخرین آمار سرشماری سال 87 جامعه عشایری گفت: طبق نتایج آن جمعیت دامی عشایر 24 میلیون واحد دامی و جمعیت انسانی 212 هزار خانوار یعنی نزدیک به 2/1 میلیون نفر بوده که بعد خانوار به 6/5 نفر کاهش یافته است.