آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۴۳۱۱
ایران زمین
۱۹

برخورد با فروشندگان غیرقانونی بنزین در خوزستان

اهواز- خبرنگار«ایران»: فرمانداران شهرستان های خوزستان موظفند فروشندگان غیرقانونی بنزین را از جاده ها یا پمپ بنزین ها جمع آوری کنند.

سیدعباس طباطبایی معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به رواج فروش غیرقانونی بنزین به صورت مظروف یا توسط پمپ بنزین های متخلف، تاکید کرد: تمام فرمانداری ها بویژه فرمانداری اهواز موظفند با همکاری شهرداری ها و شرکت پخش فرآورده های نفتی، فروشندگان غیرقانونی بنزین در جایگاه های سوخت و جاده ها را جمع آوری و با آنها برخورد کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها به دلیل سدمعبر و اشغال پیاده رو و جاده توسط فروشندگان بنزین مظروف باید در این حرکت پیشقدم باشند، افزود: اداره راه و ترابری نیز موظف به برخورد با این افراد در جاده های بین شهری است.

طباطبایی همچنین بر حضور شهروندان در این مبارزه و گزارشات مردمی تاکید کرد وگفت:تا زمانی که مردم وارد صحنه نشوند، مشکل فروش غیرقانونی بنزین کنترل نمی شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین از عملکرد شرکت گازخودرو در جانمایی و اختصاص سهمیه جایگاه سوخت تک منظوره به استان انتقاد کرد و گفت: با وجودی که خوزستان بیشترین شهرهای بالای 100 هزار نفر را دارد، برای شهرهای بهبهان و مسجدسلیمان که از مهم ترین شهرهای استان هستند، جایگاه CNG پیش بینی نشده است و در این سهمیه بندی جایی ندارند که دلایل ارائه شده از نظر ما قابل قبول نیست.

طباطبایی اظهار داشت: از هشت نماینده شرکت گازخودرو برای تبدیل خودروها به دوگانه سوز تنها پنج نمایندگی شناسایی شده اند و به نظر می آید سه جایگاه دیگر وجود خارجی ندارند. خودروهای دولتی و خودروهای عمومی اعم از تاکسی و آژانس در اولویت گازسوز شدن هستند و این در حالی است که نمایندگی های شرکت گازخودرو برعکس عمل می کنند و خودروهای شخصی را گازسوز می کنند که باید متعهد به انجام وظیفه خود شوند