آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

نمایشگاه خودرو سبز در فرانکفورت

نمایشگاه خودرو فرانکفورت روز پنجشنبه در حالی فناوری های جدید و خودروهای سبز را در معرض دید عموم قرار خواهد داد که میزان عرضه خودرو های برقی در جهان رو به افزایش است.

شرکت های بزرگ خودروسازی جهان مانند رنو، پژو، تویوتا و به ویژه بی ام و جدید ترین فناوری های خود را در این نمایشگاه به عموم عرضه خواهند کرد.

ورود خودروهای برقی به بازار با عرضه تجاری این خودروها در فاصله سال های 2010تا 2012 جدی تر خواهد شد.

شرکت خودروسازی رنو چهار نمونه خودروی برقی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت عرضه خواهد کرد.

شرکت های پژو و مرسدس نیز به ترتیب با یک و سه نمونه خودروی برقی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

معرفی خودرو جدید مرسدس

مرسدس بنز سرانجام پس از مدت ها انتظار مدل SLS AMG 2009 خود را معرفی کرد.

این کمپانی پروژه ساخت مدل جدید SLS را به شرکت بخش تقویت و اسپرت اتومبیل خود (AMG) محول نموده که البته گفته می شود این اقدام جهت ارج نهادن به مدل قدیمی Slgullwing 300 که دارای درهایی به حالت باز شدن پر پرندگان بود، انجام گرفته است.

از مشخصات این خودرو دستیابی به شتاب صفر تا یکصد کیلومتر در عرض 8/3 ثانیه، نیروی محرکه هشت سیلندر V شکل با گنجایش 3/6 لیتر، قدرت 571 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر است.

لوتوس خودرو جدید معرفی می کند

کمپانی لوتوس که به تازگی نخستین دستگاه از مدل جدید evora را به بازار عرضه کرده بود، به زودی به معرفی نوع جدیدی از «الیزه» خواهد پرداخت.

از مشخصات Elise club racer قدرت موتور 8/1 لیتری با جعبه دنده ای پنج سرعته است که در عرض 7/5 ثانیه به شتاب صدکیلومتر می رسد. بالاترین سرعت الیزه کلاب ریسر205 کیلومتر بر ساعت است.

تجهیزات خودروی مذکور شامل رینگ های آلیاژی شش پره، روکش های چرم مشکی با نشان Cr و قطعاتی آلومینیومی برای تزئین داخل می باشد.

گفته شده ارزش این خوردو که در رنگ های زرد، آبی آسمانی، خاکستری کربنی و سفید انگلیسی عرضه خواهد شد، 26 هزار و 662 پوند است.