آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۶
استان ها
۲۴

کوتاه

سومین جایگاه سوخت اختصاصی در اسکله لافت راه اندازی شد

رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه قشم گفت: سومین جایگاه سوخت اختصاصی ساحلی در اسکله لافت این جزیره راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، داوود عربعلی در مراسم آغاز به کار این جایگاه اظهار کرد: این جایگاه با هزینه 2 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. وی اضافه کرد: ماموریت این جایگاه تامین سوخت شناورها شامل قایق های مسافری و صیادی و لندینگ کرافت های مخصوص حمل خودرو که از بندر پهل در بندرعباس وارد بندر لافت در جزیره قشم می شوند، است. وی با اشاره به 90 هزار لیتر ذخیره سازی سوخت در این جایگاه تصریح کرد: این جایگاه علاوه بر سوخت رسانی به شناورهای دریایی، کار سوخت رسانی به خودروها را نیز انجام می دهد.

ساخت بزرگراه لامرد اشکنان آغاز شد

کلنگ ساخت بزرگراه لامرد اشکنان در استان فارس به زمین زده شد.

مدیر کل راه و ترابری لارستان در این مراسم گفت: طول این بزرگراه 42کیلومتر و عرض آن 22متر است که در سه قطعه ساخته می شود. علی امیری افزود: قطعه اول از شهرستان لار تا دوراهی کرزا به طول 6/5کیلومتر است که زیرسازی و آسفالت نیمی از آن به پایان رسیده است. وی گفت: قطعه دوم از کرزا تا رکن آباد به طول 17/5 کیلومتر است که نقشه برداری آن صورت گرفته و عملیات آن آغاز می شود و قطعه سوم از رکن آباد تا اشکنان به طول 18 کیلومتر در دست مطالعه و نقشه برداری قرار دارد. امیری اذعان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح 70 میلیارد ریال است که تاکنون دو میلیارد و 159 میلیون ریال آن به تصویب رسیده است.

هزینه 4 میلیارد ریال برای بازسازی گلزار شهدای شهرستان دیر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر گفت: بیش از 4 میلیارد ریال برای بازسازی گلزار شهدا در شهرستان دیر هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محبی نیا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغی معادل 4 میلیارد و 140میلیون ریال برای تکمیل، تجهیز و بازسازی گلزار شهدا در شهرها و روستاهای شهرستان دیر هزینه شده است. وی ادامه داد: این اعتبارات برای تکمیل گلزار شهدای روستاهای بردستان، بردخون کهنه، مغدان، کلبی ها، شهنیا و همچنین گلزار شهدای گمنام شهرهای دیر و بردخون هزینه شده است.