آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۶
بورس - شرکت ها
۱۱
جنب پل حافظ

آغاز مجدد معاملات

گروه بورس-همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته پس از یک روز توقف به دلیل خرابی سیستم نرم افزاری، انجام معاملات را مجددا از سر گرفت.

در بازار دیروز، معامله گران پس از آنکه در معاملات روز شنبه به دلیل بروز مشکل در سیستم معاملات با ابطال معاملات مواجه شدند، در ابتدای بازار نیز با نگرانی ها در مورد کارآیی نرم افزار معاملاتی روبه رو شدند که این امر آغاز معاملات را با تاخیری چند دقیقه ای مواجه ساخت، اما در نهایت سیستم معاملات به رغم برخی از دشواری ها توانست معاملات را تا پایان ساعت روزانه همراهی کند.

در بازار دیروز در تحولات اقتصادی مهم ترین موضوع، اعلام زمان معارفه شرکت بیمه البرز بود. بر اساس اعلام اولیه این جلسه امروز(دوشنبه)برگزار خواهد شد این امر در شرایطی رخ می دهد که هیات پذیرش بورس در آخرین جلسه خود برای پذیرش این شرکت شروطی را تعیین کرده است و به نظر می رسد عرضه نخستین بیمه دولتی همانند برخی از تجربه های گذشته عرضه شرکت های اصل44 به ویژه در مورد عرضه شرکت های مخابرات ایران و پالایشگاه نفت اصفهان درگیر فشار های بیرونی برای عرضه هر چه سریع تر و فدا شدن شفافیت به نفع عرضه عملی سهام شود. در این میان معامله گران انتظار دارند فضای کنونی در بازار به استقبالی مناسب از سهام تازه وارد صورت گیرد.

در گروه تجهیزات دیروز سهام صدرا با خرید به اندازه حجم مبنا از صف فروش شرکت مواجه شد.

در نماد مخابرات ایران دیروز این نماد با صف فروش بدون تحرک مشمول ضوابط رفع گره های معاملاتی بود تا در آستانه معامله بزرگ، سهامداران خرد همچنان شاهد صف فروشی سنگین باشند. در این میان مخابرات با تاثیر روزانه 56واحدی منفی خود نقش اساسی در افت شاخص در بازار دیروز ایفا کرد.

در گروه فلزی احتمال برگزاری مجمع فوق العاده فولاد مبارکه و رقابت های میان سهامداران این شرکت برای کسب کرسی هیات مدیره در آن سبب شده است تا همچنان معامله گران با اقبال نسبی به نماد مبارکه مواجه باشند. انتظار می رود مجمع مبارکه شاهد تغییر در هیات مدیره مبارکه باشد، هیات مدیره ای که هم اکنون 3عضو آن را ایمیدرو انتخاب کرده است. در این میان توجه بازار به حضور احتمالی مهر اقتصاد در هیات مدیره فولاد است امری که پس از قبضه مالکیت تراکتور سازی توسط مهر و توسعه صنعتی در چند هفته گذشته موضوعی جالب برای بازار خواهد بود