آرشیو سه‌شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۱
جامعه
۱۷

طرح پزشک خانواده شهری در انتظار تصویب دولت

گروه جامعه: در حالی که چندی پیش، وزیر جدید بهداشت از تصمیم جدی خود برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها خبر داده بود، مدیر کل بیمه های درمانی وزارت رفاه اعلام کرد این طرح هنوز در هیات وزیران به تصویب نرسیده و به همین دلیل، نمی توان زمان دقیقی برای اجرای آن مشخص کرد.

حمیدرضا سفاری در گفتگو با ایسنا افزود: دستورالعمل اجرایی بند 37 ماده واحده قانون بودجه 1388 که از سوی کارگروه مشترک وزارتخانه های رفاه و بهداشت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تهیه شد طی نامه ای مشترک به دولت ارسال شده است که پس از وصول مصوبه نهایی دولت می توان درباره زمان اجرای طرح به طور قطعی اظهارنظر کرد.

وی درباره بررسی پیشنهاد تحت پوشش قرار دادن بیمه شدگان سازمان هایی همچون تامین اجتماعی در طرح پزشک خانواده شهری و ارجاع آنها به مجتمع های طرف قرارداد این طرح، گفت: طرح پزشک خانواده شهری، شامل همه دستگاه های بیمه گر و بیمه شدگان تحت پوشش آنها می شود. به گفته مدیر کل بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار است، سیاست ها و خط مشی های کلی اداره این نظام از سوی کمیته منتخب شورای عالی سلامت اعلام شود و درباره شیوه های عقد قرارداد و نحوه پرداخت مطالبات مراکز درمانی نیز شورای عالی بیمه خدمات درمانی راهکارها را ترسیم خواهد کرد.