آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
سیاسی
۲

نمایندگان اقلیت های دینی مجلس با احمدی نژاد به نیویورک می روند

گروه سیاسی: نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را در سفر به آمریکا همراهی می کنند.

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، 31 شهریور به منظور شرکت در بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم نیویورک می شود. رئیس جمهوری پس از شرکت در رژه نیروهای مسلح که همه ساله در آخرین روز از فصل تابستان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود، تهران را به مقصد نیویورک ترک می کند.

احمدی نژاد در روز دوم مهر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند و برای نخستین مرتبه مجموعه نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس قرار است وی را در این سفر 3 روزه همراهی کنند.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان، روبرت بیگلریان نماینده ارامنه جنوب، گیورک وارطان نماینده ارامنه شمال، یوناتن بت کلیا نماینده آشوری ها و کلدانی ها و اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان 5 نماینده اقلیت های دینی کشورمان در مجلس شورای اسلامی هستند.

براساس روال معمول در سفرهای گذشته روسای جمهوری کشورمان به آمریکا به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، تنها یکی از اعضای مجمع نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس رئیس جمهور را همراهی می کرد؛ ولی این بار از همه نمایندگان مذکور دعوت شده در سفر به نیویورک، احمدی نژاد را همراهی کنند.