آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
رسانه
۳
ضیافت

حاشیه ای از دیدار هنرمندان

دیدار روز سه شنبه جمعی از هنرمندان، کارگردانان و فیلمنامه نویسان با رهبر معظم انقلاب اسلامی حاشیه های جالبی داشت که یکی از آنها اظهارات مجید مجیدی و فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به وی بود.

زمانی که این کارگردان برای صحبت به پشت تریبون رفت پس از اظهارات کوتاهی به فضای دوران جنگ اشاره کرد و از آن دوران به عنوان «رویاهای سرزمین من» تعبیر کرد. در ادامه این حاشیه نگاری آمده است: وی چنان حالش دگرگون شده که بغضش می ترکد. رو به جایگاه می کند و با گریه می گوید: آقا! من حالم بد است، به کجا می رویم؟ گله می کند: آقا چرا ما مدعی همه چیز شده ایم؟ چرا همدیگر را متهم می کنیم. طعم روزهای زیبای دفاع مقدس همه ما را دلتنگ می کند. داشته ها و نداشته های ما همه دارد از بین می رود.

آقا با آرامش و مهربانی گفتند: آقای مجیدی به خاطر هنرمند بودنشان روح لطیف دارند و خیلی حساس هستند. من این حرف ها را قبلاهم از ایشان شنیده بودم و اشک ایشان را که از خلوص بود دیده بودم... من یک تسلابه ایشان (مجید مجیدی) بدهم. آن روزی که روزهای دفاع مقدس بود همان روزها هم همین جور دعواها بود، خیال نکنید نبود، به حافظه مراجعه کنید، این دعواها بود. خودم جبهه بودم و گاهی از تهران می آمدند نکاتی را می گفتند بعد دیدم در سال های 63، 64 و 65 هم بچه ها در کتاب خاطرات خود نیز به آنها اشاره می کردند... آن موقع کنار آن بهشت، جهنمی بود الان هم کنار این جهنمی که شما حس می کنید بهشت هایی وجود دارد.