آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
جامعه
۱۷

مدیرکل اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:جمع آوری 600 معتاد پرخطر رها در پایتخت

گروه جامعه: مدیرکل اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمع آوری 597 معتاد پرخطر رها در استان تهران خبر داد.

مسعود زاهدیان در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به جزئیات اجرای دومین مرحله طرح سراسری نجات «طرح جمع آوری معتادان پرخطر تزریقی در کشور» که به گفته وی، از 15 اردیبهشت ماه در سطح استان تهران و از ابتدای خرداد ماه در سطح تمامی استان های کشور آغاز شده است، هدف از اجرای این طرح را جمع آوری معتادان پرخطری که موجب ایجاد نابسامانی در سطح 10 کلانشهر کشور از جمله تهران و بویژه در مناطق سکونتی آسیب خیز که از این نظر آلوده محسوب می شدند، عنوان کرد.

وی گفت؛ در قالب این طرح، معتادان پرخطر با انتقال به مراکز درمان اجباری ضمن قرار گرفتن در چرخه درمان، مهارت های اجتماعی لازم را برای بازگشت به زندگی عادی و جامعه کسب می کنند.

وی اعلام کرد: در قالب این طرح، 597 معتاد پرخطر با همکاری شهرداری تهران و مجموعه شورای هماهنگی استان تهران از سطح استان، جمع آوری و به 3 مرکز نگهداری و درمان اجباری منتقل شدند.

مدیرکل اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برخی ویژگی های شاخص معتادان پرخطر جمع آوری شده از سطح استان تهران، اعلام کرد: با بررسی سطح تحصیل این افراد مشخص شد عمده این افراد دارای تحصیلات راهنمایی و سیکل هستند و پس از آن به ترتیب، بیشتر معتادان جمع آوری شده از تحصیلات ابتدایی و دیپلم برخوردار بوده یا اساسا بیسواد بوده اند که این موضوع قابل تامل است.

وی افزود: همچنین مشخص شد 223 نفر از مجموع 505 معتادی که از این میان، از نظر سوابق قضایی مورد بررسی قرار گرفتند، دارای سابقه جنایی و قضایی یا مشخصا قاچاق مواد مخدر بوده اند که این نکته نیز اهمیت اجرای طرح نجات به عنوان طرح جمع آوری معتادان پرخطر از سطح کشور را به خوبی بازگو می کند.