آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
ورزش
۱۸

رد دلایل غیرفنی در شکست سنگین از مس

ذوب آهن فعلابه خلعتبری بازی نمی دهد

گروه ورزش: ذوب آهن مانند بازی اخیرش با مس که به شکست سنگین و عجیب این تیم انجامید در دیدار خانگی روز شنبه با استقلال اهواز هم محمدرضا خلعتبری و کیوان امرایی (2 مهاجم تیم خود) را همراه ندارد.

باخت 5 بر 2 ذوبی ها در برابر مس چنان عجیب به نظر می رسید که ناخودآگاه ذهن را معطوف وجود مسائل و مشکلاتی غیرفنی برای موفق ترین تیم یک سال اخیر فوتبال باشگاهی ایران در حاشیه این دیدار می کرد. به همین دلیل، طی تماسی با علی شجاعی سرپرست تیم ذوب آهن به تحقیق در این باره پرداختیم.شجاعی که از 37 سال پیش به عنوان بازیکنی کلیدی و ملی پوش، سپس مربی و سرپرست همراه ذوب آهن بوده مدعی شد این تیم مانند همه این 37 سال، بدون مشکلات و مسائل حاشیه ای بوده است. شجاعی دلیل موضوع را پرهیز باشگاه از ریخت و پاش های رایج برخی باشگاه های پرحاشیه دانست.

بازیکن پیشین تیم ملی در جام جهانی 1978 و سرپرست فعلی ذوب آهن درباره حاشیه های تعویض زودهنگام کیوان امرایی در بازی با پرسپولیس گفت: امرایی در آن بازی پس از آن که ابراهیم زاده او را برای پیشگیری از تشدید مصدومیت پایش از زمین بیرون کشید، به جای نشستن روی نیمکت به سمت رختکن رفت که این مورد طی نامه ای به کمیته انضباطی باشگاه گزارش شده و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد، ولی غیبت او در بازی با مس و بازی بعدی با استقلال اهواز به دلیل مصدومیت است، چون این بازیکن در حال حاضر جلسات فیزیوتراپی را سپری می کند.

سرپرست ذوب آهن درباره خلعتبری هم گفت: این بازیکن در اردوی تیم ملی دچار مصدومیت شده و ما منتظر رفع کامل آسیب دیدگی او خواهیم ماند، چون نمی خواهیم برای داشتن این بازیکن در یک بازی، باعث تشدید آسیب دیدگی اش شویم.

شجاعی شکست ذوب آهن از مس را به دلایلی فنی مربوط دانست که طبق تقسیم بندی اصولی وظایف، پاسخگویی آن برعهده ابراهیم زاده است، اما به طور خلاصه به این نکته اشاره کرد که راهبرد ذوب آهن در این بازی، تهاجم در زمین حریف بوده که به دلیل غیبت 2 مهاجم، تیم نتوانسته از موقعیت ها و کرنرهای بی شمار خود به تعداد گل های دلخواه برسد و در مقابل، به خاطر ارائه بازی باز در دفاع تیمی دچار مشکل شده است.