آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
ورزش
۱۸

رئیس چینی فدراسیون جهانی:ضعف والیبال ایران در نداشتن اسپوکر بلند قد است

گروه ورزش: رئیس چینی فدراسیون جهانی با اشاره به این که والیبال ایران سیر صعودی طی می کند، تصریح دارد که با حفظ این روند می توانید به بالاترین سطح جهانی برسید.

ژی هونگ وی که با سفر به تهران و دیدار و گفتگو با مسوولان ورزش ایران، شناختش از امکانات و پتانسیل های ورزش ایران دوچندان شده، در گفتگو با خبرنگاران ایرانی و در توضیح این که چگونه باید این سیر صعودی را ادامه دهیم، افزود: والیبال ایران برای حفظ این سیر احتیاج به بازیکنان خوب دارد؛ بازیکنانی که از مقطع نوجوانان وارد جوانان شده و به بزرگسال برسند.

وی در نقطه مقابل ضعف والیبال ایران را نداشتن اسپوکر بلندقد دانست و گفت: ایران در سطح آسیا تیم خوبی است و خوب هم نتیجه می گیرد، اما به دلیل داشتن این ضعف نمی تواند در مسابقات جهانی آنقدر موفق باشد. رئیس فدراسیون جهانی والیبال با پذیرش این که والیبال ایران در شرایط بدی به مصاف تیم مصر در انتخابی لیگ جهانی رفت، گفت: معتقدم تیم هایی مثل ایران و مکزیک به خاطر سفرهای طولانی ضرر کردند و این مرحله انتخابی تور جهانی چندان عادلانه نبود. برای همین قول می دهم برای مسابقه های انتخابی 2011 این مشکل را رفع کنم.