آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
فرهنگ و هنر
۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:مطبوعات بر اساس رتبه یارانه می گیرند

گروه فرهنگ و هنر: حاشیه جلسه دیروز دولت، برای اهالی فرهنگ و هنر خبر های زیادی را به همراه داشت؛ چرا که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به پرسش های آنها در مورد وزارتخانه تحت امرش پاسخ دهند.

سیدمحمد حسینی از رتبه بندی مطبوعات در وزارت ارشاد خبرداد و گفت: از این پس و براساس این رتبه بندی یارانه ها به مطبوعات تخصیص پیدا می کند.

به گزارش مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از آنجایی که این موضوع یکی از موضوعات مهم و حساس است در حال مشورت با مدیران مطبوعات و خبرگزاری ها هستیم که اولین جلسه آن نیز هفته گذشته برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین از اولویت های فرهنگی در قانون برنامه پنجم خبر داد و گفت: در این قانون رسانه ها اولویت خاصی پیدا کرده اند که امیدواریم پس از تصویب مجلس شورای اسلامی بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

وی درباره معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، گفت: تاکنون هیچ فردی برای تصدی این پست قطعی نشده است.

حسینی درخصوص تشکیل جلسه هیات نظارت بر مطبوعات نیز گفت: این جلسه از هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی درباره عدم برگزاری جلسات اخیر این هیات هم گفت: به دلیل تحولاتی که در قوه قضاییه وجود داشت، این جلسه برگزار نشد.

حسینی از معرفی ایوبی به عنوان رئیس موسسه اکو خبر داد و گفت: آقای ایوبی سوابق متعددی دارد که می تواند در این پست به خوبی ایفای مسوولیت کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسات متعددی که با اهالی سینما داشته ام،نقطه نظرات آنان را دریافت کرده ام که در همین راستا امروز نیز افطاری ای در جمع هنرمندان خواهیم داشت و نقطه نظرات آنان را بار دیگر خواهم شنید.