آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
فرهنگ و هنر
۱۶

تور اروپایی گروه رومی با صدای قربانی

گروه فرهنگ و هنر:نوای موسیقی ایرانی از 9 مهر ماه در 4 کشور اروپایی طنین انداز می شود تا اروپایی ها باز هم میزبان هنر ایران زمین باشند.

این بار گروه رومی به سرپرستی جاوید افسری راد و به خوانندگی علی رضا قربانی در 4 کشور اروپایی برنامه اجرا می کنند.

علی رضا قربانی درباره این کنسرت به مهر می گوید: در جریان این تور گروه رومی در چهار کشور سوئد، نروژ، سوئیس و اسپانیا 6 برنامه را به روی صحنه می برد.

کنسرت اول گروه رومی از 9 مهر در شهر فورس ویک سوئد آغاز می شود و پس از آن در شهرهای گولس پاگن و گوتنبرگ در روزهای 12 و 13 مهر برنامه اجرا می کند.

قربانی افزود: ما در ادامه این تور راهی نروژ می شویم و پس از برگزاری یک کنسرت در شهر اسلو در 14 مهر به ژنو در سوئیس خواهیم رفت تا همین برنامه را 16 مهر برگزار کنیم. در آخرین اجرای گروه نیز ما روز 18 مهر در مادرید اسپانیا کنسرتی را به روی صحنه می بریم. قربانی درباره گروه رومی نیز گفت: برای اجرای بخش آوازی این کنسرت ها جاوید افسری از من دعوت به عمل آورد تا در کنار گروه رومی باشم؛ اعضای این گروه از نوازنده های چند کشور اروپایی تشکیل می شوند که علاوه بر آنها از ایران نیز دو نوازنده دیگر به این مجموعه اضافه خواهند شد.

وی درباره قطعات این برنامه افزود: قطعات این کنسرت از ساخته های جاوید افسری راد است و برنامه در دو بخش اجرا خواهد شد. قسمت اول این برنامه در بیات اصفهان انجام می شود و بخش دوم کنسرت نیز در دستگاه شور تدارک دیده شده است.