آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
ایران
۱۵

با رها شدن طرح ها گردشگری خوزستان بی تماشا ماند

اهواز - سمیه غافلی خبرنگار جام جم: سنگ اندازی برخی ادارات، سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را فراری داد.

در حالی که بسیاری از کشورها از نظر جاذبه های توریستی نه تنها قابلیت های کشور ما را ندارند، بلکه حتی قابل مقایسه با ایران نیستند، اما از صنعت توریست و گردشگری معادل درآمد نفت بهره می برند و از این بابت درآمد سرشاری دارند. در خوزستان که از آثار باستانی و میراث فرهنگی غنی برخورداراست و می تواند یک قطب گردشگری محسوب شود، به این صنعت و سرمایه گذاران بخش خصوصی کم توجهی می شود. سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت نه تنها تشویق نمی شود، بلکه شیوه برخورد با آنها از سوی دستگاه های متولی ارائه مجوز و پاسخ به استعلامات به گونه ای است که بنا بر اظهارنظر رئیس سازمان میراث فرهنگی خوزستان باعث فرار سرمایه گذاران شده یا می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سنگ اندازی ها و کاغذبازی های پیش روی سرمایه گذاران بخش گردشگری استان اظهار کرد: طولانی بودن صدور مجوز برای شروع ساخت وساز و پاسخ به استعلامات از سوی برخی دستگاه ها، از این موارد است.صادق محمدی می گوید: پاسخ استعلامات برای سرمایه گذاران این بخش حداقل از یک تا 4 سال به طول می انجامد، بنا بر این اغلب علاقه مندان این بخش از سرمایه گذاری در استان منصرف می شوند.

وی افزود: 91 سرمایه گذار در خوزستان در بخش های مختلف گردشگری، طرح های خود را نیمه کاره رها کرده اند و برخی از آنها هم از 20 تا 50 درصد نیز پیشرفت نداشته اند.

محمدی اذعان کرد: برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی پروژه های گردشگری خود را به استان های دیگر منتقل می کنند که این شیوه با سیاست مشارکت و تشویق بخش خصوصی در امور گردشگری مغایرت دارد و ما را به اهداف سند چشم انداز نخواهد رساند به گفته صادق محمدی، در حال حاضر 30 مجتمع خدمات بین راهی نیمه کاره رها شده است.