آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
جهان
۶

کوتاه از جهان

تعیین نخست وزیر جدید ژاپن

جام جم آنلاین: یوکیو هاتویاما، رهبر حزب دموکراتیک ژاپن(DPJ)در نشست ویژه روز گذشته پارلمان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارلمان ژاپن که تحت تسلط حزب چپ گرای هاتویاما قرار دارد روز گذشته به اتفاق آرا او را به نخست وزیری برگزید.

انتخاب رسمی هاتویاما به عنوان نخست وزیر آتی ژاپن به بیش از 50 سال حکمرانی تقریبا بدون توقف حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن رسما پایان داد.

اظهارات زرداری درباره مشرف

جام جم آنلاین: آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان شایعه اعطای مصونیت به پرویز مشرف، سلفش در برابر کناره گیری از قدرت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زرداری در ضیافت افطاری دوشنبه گفته بود سرمایه داران محلی و بین المللی در کناره گیری تضمینی مشرف دخالت داشته اند.

کاخ ریاست جمهوری پاکستان در عین حال روز گذشته در بیانیه ای این خبر که مشرف تنها در برابر اعطای مصونیت حاضر به کناره گیری شده بود را رد کرد.

موضع اسد درباره میانجیگری

جام جم آنلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز گذشته بار دیگر مخالفتش را با هر گونه مذاکره با رژیم صهیونیستی بدون میانجیگری ترکیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه، اسد در دیدار با خبرنگاران ترکیه در دمشق، پایتخت سوریه همچنین درباره اتهامات عراق به کشورش گفت: از شنیدن چنین اتهاماتی شوکه شدیم.وی افزود: ما همان ابتدا گفتیم در صورتی که دلیلی در خصوص متهم بودن عراقی های ساکن سوریه ارائه شود آنها را تحویل خواهیم داد.

درخواست مولن از اوباما

جام جم آنلاین: مایکل مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته اعلام کرد برای پیروزی در افغانستان باید نیروهای بیشتری به این کشور اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مولن خاطرنشان کرد آموزش نیروهای امنیتی افغان و توسعه این نیروها نیز باید با سرعت بیشتری پی گرفته شود.

به گفته وی در حال حاضر حدود 6 هزار نیروی نظامی خارجی در حال آموزش افغان ها هستند اما برای تسریع این روند دستکم به 2 هزار آموزش دهنده دیگر نیاز است.