آرشیو دوشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۵
جهان
۶

کوتاه از جهان

پیام ملاعمربه اشغالگران

جام جم آنلاین: ملامحمد عمر، رهبر طالبان در پیامی نیروهای اشغالگر در افغانستان را به درس گرفتن از تاریخ و شکست های پیاپی مهاجمان به این کشور فراخواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ملاعمر کمتر از یک ماه مانده به هشتمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان این پیام را منتشر کرده است.

در این پیام تصریح شده طالبان هنوز هم برای یک جنگ طولانی و فرسایشی آمادگی دارد و اوضاع منطقه ای و داخلی به نفع این گروه است.

پایان سفر میچل به خاورمیانه

جام جم آنلاین: جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه پس از شکست در واداشتن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی دست خالی به آمریکا بازگشت.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در بیانیه ای اعلام کرد میچل در پیشبرد فرآیند صلح شکست خورده است.او در آستانه نشست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نیویورک به آمریکا بازگشت.

ادامه تنش های سوریه و عراق

جام جم آنلاین: علی دباغ، سخنگوی دولت عراق از ناکامی نشست 4جانبه وزیران امور خارجه عراق، سوریه، ترکیه و دبیرکل اتحادیه عرب در استانبول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دباغ با اشاره به برگزاری ادامه این نشست در نیویورک گفت: امیدواریم سوریه مانع از حضور عناصر تروریستی در خاکش شود.وی افزود: نشست های مقامات سوریه و عراق در استانبول هیچ نتیجه ای در بر نداشت و نتوانست به پیشرفت در حل و فصل مشکلات منجر شود.

عزم اردوغان برای حل مساله کردها

جام جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جلسه حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور)AKP(اعلام کرد آنکارا تصمیم گرفته مساله کردها را به طور قطعی حل کند.به گزارش شبکه خبریCNN، اردوغان گفت: به طور قطعی مساله کردها را در کشور حل خواهیم کرد و از این تصمیم منصرف نخواهیم شد.وی با اشاره به دیدارش با احمد ترک، رهبر حزب کرد «جامعه دموکراتیک» افزود: یکی از مشکلات موجود در این راه مخالفت احزاب سکولار است.